donderdag 30 juni 2011

Kärntencard

Dit jaar houden we onze vakantie in Malta...hihi, Malta in Oostenrijk wel te verstaan! Wij hebben voor deze omgeving gekozen, omdat we vorig jaar eigenlijk nog een aantal 'dingen' in deze omgeving wilden zien, maar toen was het te ver rijden (voor de kids) om er zo even naar toe te gaan. Nu kunnen we dus datgene doen, wat we vorig jaar niet hebben gedaan.
Zojuist heb ik op het internet de recente informatie omtrent de KÄRNTENCARD opgezocht, met het boekje van vorig jaar ernaast. Een paar van de dingen die we willen doen/zien is bijvoorbeeld het 'Wasserspielepark' in het Maltatal of het 'Porsche Automuseum' in Gmünd, het 'Märchenwandermeile Drachenschlucht' in Trebesing en misschien nog wel de 'Tschu Tschu-bahn' in Rennweg am Katschberg... als je de Kärntencard aanschaft, dan kun je bij de meeste van deze bezienswaardigheden gratis naar binnen en een aantal met korting! De Kärntencard is geldig in heel Karinthie, voor alle aangemelde bezienswaardigheden. Wíe eraan meedoet, kun je vinden op het internet, maar als je de kaart aanschaft krijg je er natuurlijk een boekje met een kaart bij, zo kun je zien wat er te doen is bij jouw in de buurt.
We moeten alleen nog even bekijken of we de card voor een week nemen of de card voor twee weken...wij moeten inmiddels niet alleen voor Erik en mij, maar ook voor Jordy een kaart aanschaffen, het totale prijsverschil tussen de kaarten is € 20,-, maar ja, je moet de kaart er natuurlijk wel weer uit kunnen halen in de vakantie...

Op de laptop heb ik een bestand omtrent de emigratie gemaakt, hierin heb ik allerhande informatie vermeld: van links voor internetadressen tot een 'te doen'-lijst, van een inventarislijst (schijnt nodig te zijn tijdens de verhuizing...) tot dus een lijst met plaatsnamen waar we nog willen gaan kijken. Aangezien we nog niet een exacte locatie hebben voor onze verhuisplannen, maar wel een redelijk gebied waar we zouden willen wonen, heb ik, met een grote landkaart voor me, allemaal potentiele plaatsnamen genoteerd. Vervolgens heb ik àl (!?) deze plaatsnamen via Google-earth 'bekeken' en al een hele schifting gemaakt op grond van ligging (schaduwzijde berg bijv.), formaat dorp, aanwezigheid van scholen...er moet ook een plaats van redelijk formaat op een afzienbare afstand liggen ivm werkgelegenheid en ziekenhuis... inmiddels heb ik een lijst overgehouden met plaatsen die we 'in het echt' willen gaan bekijken en ja, die lijst gaat dus ook mee op vakantie, zodat we een (klein) aantal plaatsen kunnen aandoen!

Geen opmerkingen: