zondag 12 juni 2011

Rustige Pinksterdag!

Heerlijk, vandaag hebben we niets op ons program gezet! Aangezien we de afgelopen dagen genoeg op de planning hadden, genieten we vandaag van het niets doen.
Momenteel ben ik informatie aan het inwinnen voor een nieuwe fotocamera...vreselijk gewoon. Een tijdje geleden heb ik al info opgezocht, vergeleken en bekeken in winkels, maar ach, toen kwam ons huis in tussentijd in de verkoop en een redelijk drukke periode is aangebroken, dus...uitstel! Tja, dat levert dus geen nieuwe camera op en voor de volgende vakantie wil ik toch echt een andere camera hebben. Ik heb een spiegelreflex, alleen deze is nog analoog. Ik heb een digitale compactcamera gekregen, alleen maakt deze binnenshuis geen mooie foto's en ook bij schemer komt er al geen mooie kwaliteit meer uit. We moeten er daarom toch echt aan geloven, maar ja, welk merk, welke functies wil je...het belangrijkste vind ik, ik wil met de komende vakantie in Oostenrijk mooie foto's kunnen maken, het moet een camera zijn die jaren meegaat, geen compacte uitvoering zijn, maar een spiegelreflex...nou ja, ik heb nu iets gevonden en morgen willen we naar de Mediamarkt, maar of we echt iets kopen...dat zien we dan wel. Ik heb er gewoon niet zoveel kaas van gegeten, maar wil het wel goed in orde hebben.
Natuurlijk heeft dit ook te maken met Oostenrijk, we zullen straks veelal contact hebben met familie via de computer en dan is het natuurlijk fijn als je mooie foto's kunt plaatsen.
Misschien wordt dit 'm wel:

Canon EOS 550D SLR-Digitalkamera (18 Megapixel, LiveView) Kit inkl. EF-S 18-135mm 1:3,5-5,6 IS Objektiv (bildstabilisiert)
Ik vertelde al dat ik een eigen forum gestart ben, een paar maand geleden, maar voor degene die niet weten waar ze dit kunnen vinden: Forum, hihi, had ik helemaal vergeten!

Sinds wij zo'n anderhalf jaar geleden met onze plannen zijn begonnen, komt voor Erik en mij bijna dagelijks het onderwerp wel een keer op Oostenrijk. Je zou denken, wat moet je in godsnaam nog vertellen hierover, maar echt, er komt geen eind aan! Je kunt het zo gek niet bedenken of je wilt er iets over weten of overleggen: wat zou je doen als... hoe zullen we dat doen...
Bij emigratie komt gewoonweg echt veel kijken: het wonen (huren of kopen), het werken, scholen voor de kids, verzekeringen... en dan natuurlijk nog een exacte plek waar je je wilt vestigen, ik probeer rekening te houden met de scholen, een grote plaats in de buurt voor werkgelegenheid, winkels en een ziekenhuis (met 3 jongens heb je die nog wel een keertje nodig, haha) en ja, dan natuurlijk nog de toekomstplannen.
In de eerste instantie willen we gewoon werk gaan zoeken en een huis huren, als het goed bevalt, dan na een jaar of twee jaar misschien een huis kopen, iets groters (mag een opknapper zijn) om dan bijvoorbeeld iets als een Bed&Breakfast op te starten of een appartement te kunnen realiseren.
Veel te bespreken en te discussieren dus!

Geen opmerkingen: