vrijdag 22 juli 2011

OOSTENRIJK HERE WE COME!!!

Gisteren een leuke dag gehad! Gisterochtend eerst lekker rustig opgestart, een beetje geklungeld, naar de bakker geweest voor iets lekkers bij de koffie, want Jordy was natuurlijk jarig! Om 14.00u hebben we Luuk uitgezwaaid, hij is met de bus naar de dierentuin geweest en toen zijn we naar de verjaardag van onze buurjongen gegaan. Tegen 15.45u zijn we weer richting school gegaan om samen met Thijs en zijn groep naar het bos te wandelen en in de speeltuin te spelen. In de speeltuin hebben alle kids wat gedronken en lekkers gegeten en toen weer naar school gelopen. Daar begon om 17.30u het Grillen. Iedere ouder kon zich in de dagen ervoor opgeven om iets mee te nemen, van stokbrood tot sausjes tot salades. Het drinken kon tegen een kleine vergoeding gekocht worden en het vlees daar had iedereen van te voren een klein bedrag voor betaald. We hebben dus heerlijk uitgebreid gegeten en echt, wat een heerlijke salades waren er gemaakt. Vooral de Nudelsalades, die ik nog nooit eerder zelf heb gemaakt, maar daar gaat zeker verandering in komen!! Het weertje werkte voortreffelijk mee, dus we konden met de hele school (Kindergarten en Krippengruppe) lekker buiten zitten. De kids die hun buikjes vol hadden gegeten konden vervolgens spelen, het ging perfect, echt gezellig!!
Luuk heeft het helemaal geweldig gehad in de dierentuin, alleen betwijfel ik wat hij het leukste vond: de busreis of de dierentuin, hahahaha!

Bij thuiskomst eerst de kids onder de douche gezet en naar bed gebracht en Erik en ik zijn nog even bezig geweest met wat voorbereidingen. Erik heeft het gras nog gemaaid en ik heb nog even een lijstje uitgedraaid, wat ik mee wil nemen.

Vanmorgen weer lekker rustig aan gedaan. Ik heb nog wat spullen bij in de tassen gepakt, opgeruimd en stofgezogen en toen zijn we naar Thijs zijn groep gegaan. Daar was de Abschlußkreis voor het einde van het schooljaar en tevens het afscheid van de 'grote' kindjes die de groep gaan verlaten....daar is Thijs er dus ook één van. Na de zomervakantie gaat hij naar de Bärengruppe van de Kindergarten! (pffff...kleine kindjes worden groot...).

Vanmiddag doen we niet veel meer, de auto moet nog ingepakt worden en de kids willen nog graag uitgebreid in bad en verder...we zien wel, lekker ontspannen denk ik! Vanavond tegen een uur of negen, tien zullen we dan eindelijk vertrekken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh, wat hebben we er een zin in!!!!!!
Ik had al gemeld dat wij geen laptop meenemen, dus dat er een blogstilte zal zijn, de komende twee weken!!!!

Oh ja, nog even voor degenen die geprobeerd hebben om een reactie te geven bij een blog (zijn er meerdere), ik heb een instelling aangepast en ik hoop dat het nu wel lukt....ik wacht het af!!!!!!

Tot snel!!!!

Geen opmerkingen: