zondag 7 augustus 2011

Back home

Nou daar zijn we dan weer!!
Terug van vakantie, sinds gisteravond laat, na een niet al te fijne terugreis. We wisten dat het druk zou kunnen zijn onderweg, maar dit was niet leuk meer, het begon al voor Salzburg met stilstaand en langzaamrijdend verkeer en het hield aan tot in ieder geval bij München en toen waren we het zat, we zijn zodra het kon de snelweg afgegaan en hebben een stuk B-weg gereden en een kleine omweg gemaakt richting Regensburg, we hebben gewoon lekker weer door kunnen rijden, ook op de autobaan die daarna volgde! We zijn dus weer thuis en echt, ik mis het land nu al....

Onze vakantie was in één woord: GEWELDIG!! We hadden een hele mooie Almhut, op de foto zag het er al mooi uit, maar 'in het echt' was de hut ook mooi! Alles was superschoon (vind ik altijd erg belangerijk), er was servies voor een heel weeshuis en handdoeken voor twee weken voor ons vijfen voldoende! De bedden waren bij aankomst opgemaakt en reservebeddegoed lag voor het pakken in een kast. Echt, we hebben er genoten! Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, dan is dat de reis de berg op....we wisten natuurlijk dat we op 1600 meter hoogte zouden zitten, maar ja, elke berg rijdt je anders op! We moesten dus vanaf Malta zo'n 15 minuten rijden voordat we bij onze hut waren op de Maltaberg. Ach, dat was echt het enige, want het voordeel van die hoogte is natuurlijk weer dat je een subliem uitzicht hebt, over het hele Maltatal, tot aan Gmünd!
De kids hebben het er ook fantastisch gehad. De tuin had z'n steile hellingen, dus die zijn als glijbaan benut of als 'afwerpplaats' voor hun zelfgemaakte vliegtuigjes uit Balsa-hout. Ze hebben een stuk touw aan het achterste hek geknoopt en het steilste stukje tuin als klimwand gedoopt....sprinkhanen en (hele grote) kevers gezocht, bootjes gemaakt uit boomschors....echt heerlijk gewoon hoe ze zich kunnen vermaken met zoiets simpels! Het woord televisie is amper gevallen in de vakantie, ze hebben er niet één keer om gevraagd!

We hadden gedacht dat het vooral 's nachts, om de hoogte, heel koud zou zijn, dus allemaal dikke pyama's mee, maar die waren niet nodig! Het weer heeft fantastisch meegewerkt. 's Ochtends kon je zo het balkon op, vaak was er dan al een waterig zonnetje aan de hemel en het was niet koud meer!

Oh, ik zou nu zo nog een paar alinea's kunnen schrijven, maar ik ga nu lekker aan de koffie! De komende dagen (haha, misschien wel weken), zal ik jullie helemaal bijpraten over onze vakantie. Over wat we gedaan en gezien hebben, de plaatsen die we bekeken hebben voor onze toekomstige plannen....genoeg materiaal dus!

We hebben ook nog een bezoekje gebracht aan Corine (hoi Corine!), zij woont met haar gezin sinds mei in Oostenrijk en we hebben geregeld contact via het forum. Nu hebben we elkaar dus eens gezien en hebben we ook een beeld bij degene die aan de andere kant van het scherm zit! Corine, ik vond het in ieder geval heel gezellig en we zullen elkaar snel weer via het forum 'spreken'! Jullie hebben een mooie stek gevonden in Oostenrijk en ik vond het heel leuk dat we langs konden komen! In de toekomst zullen we elkaar ook vast en zeker wel vaker gaan zien!!

Voor nu laat ik het er bij, morgen zal ik ook vertellen over onze makelaar en de ontwikkelingen daaromtrent...

1 opmerking:

corine zei

Hoi Karin,

Eens kijken of het nu lukt wel een reactie te plaatsen. Ik vond het ook erg gezellig. Eigenlijk hebben we het nog niet eens zoveel over emigreren gehad misschien moeten we dat in oktober nog eens doen ;).

Groetjes Corine