vrijdag 12 augustus 2011

Entwurf

Een nachtje geslapen, maar het gevoel blijft eigenlijk nog een beetje hetzelfde, zelfs nu ik net van de makelaar al het 'Entwurf' gekregen heb van de notaris...dit is een soort voorbeeld van het contract wat dan volgende week getekend zal worden, als het door alle partijen goedgekeurd is. Ik ben wel blij, maar dit papier moet eerst echt ondertekend worden....dan wordt het pas echt, denk ik!!
In het Entwurf staat 1 november als datum, dan hebben we dus nog net iets langer dan vooruit gedacht. De makelaar heeft inmiddels de eigenaar van de woning, die wij zouden kunnen huren, geinformeerd en het was geen probleem om dit huis voor een jaar te huren. Volgende week gaan we kijken, naar de provisie van de makelaar heb ik al gelijk gevraagd: ik heb gezegd, als u twee maand huur als provisie gaat vragen (wat vrij gebruikelijk is hier), dan gaat het zeker niet door, want dat vind ik teveel voor een jaar! Hihihi, hij stotterde nog net niet, hij zei dat hij dat ook niet van plan was, maar hij moest nog wel even overleggen met zijn collega's...we zullen zien!

Op dit moment is ook de mevrouw uit Bad Bentheim nog voor ons op zoek naar een woning voor een aantal maanden, ze heeft vanmorgen nog gebeld voor wat meer gegevens. De krant die ik zojuist uit de brievenbus gehaald heb, stond jammer genoeg niets in. Nog volop bezig dus!!

Pffff, wat een rare situatie eigenlijk zeg! Mijn gevoel schiet alle kanten op! Het is voor mij nog steeds, wat het huis betreft, een onzekere zaak en toch ben ik ook al bezig om een andere woning te zoeken.
Erik heeft hetzelfde, hij heeft het niet zo zitten met de mannelijke makelaar, hij is inderdaad nogal euh...gladjes, zeg maar en hij neemt eigenlijk uit zichzelf beslissingen die je normaal in òns geval zou maken....hij heeft bijvoorbeeld zelf maar besloten dat de vraagprijs in orde was! Nu is die prijs wat ons betreft ook wel in orde, maar hij zou dit moeten overleggen met ons en niet in zijn uppie zo'n beslissing nemen! Natuurlijk wisten we van elkaar wel voor welke prijs het door zou gaan, maar toch, hij had ons op dát moment moeten bellen, hadden we kunnen overleggen en terug kunnen bellen. Erik kan daar niet zo heel goed tegen en heeft zijn vuurpijlen zo'n beetje gericht op de makelaar! Ik kan daar wat sneller en makkelijk in schakelen en denk: we hadden toch 'ja' gezegd voor die verkoopprijs, dus dan is het goed...

Tja en dan hebben we gisteravond een poos achter de laptop gezeten, pogingen tot het vinden van een woning gedaan (in Gildehaus) en ook hebben we veel gepraat, wat zou je ter overname aanbieden (had ik al wel een lijstje van) en hoeveel vraag je er dan voor? Ook zoiets, de schommel en glijbaan in de tuin, die zijn niet echt van het 'meeneemformaat', maar weg doen is ook geen optie en daar is het ook te duur voor geweest. Erik heeft het zelf gebouwd, er is een klein kapitaaltje aan hout in gaan zitten en alleen de glijbaan kostte toen al € 90,-. Nu willen we proberen om het via marktplaats te gaan verkopen, maar we hebben wel een bedrag in ons hoofd, wat we er minimaal voor willen hebben, wordt dat niet geboden, dan schroeft Erik het toch uit elkaar en nemen we het nog bruikbare hout en de glijbaan mee en kan Erik er misschien nog iets anders voor bouwen. Het formaat wat het nu heeft, zet je niet zomaar even voor een aantal maanden weer op...

Geen opmerkingen: