zaterdag 13 augustus 2011

Opruimen en logeerpartijen

Hoe snel kan het gaan, donderdagavond hebben we het speelhuisje op internet gezet en vandaag is er al een meneer geweest. Hij heeft het huisje bekeken en vind het mooi. Hij wist van ons welke prijs wij er zeker voor wilden hebben en natuurlijk bood hij er eerst onder, maar hij praatte al of het bij hem in de tuin stond, dus hebben wij voet bij stuk gehouden en vervolgens ging hij akkoord! Morgenvroeg om 10.00u komt hij met z'n schoonvader om hem af te breken (euh...demonteren...hihi)! Wij hebben er voor gezorgd dat wij voor het bedrag wat we ervoor krijgen, in ieder geval een glijbaan en een schommel weer kunnen kopen.

Ook heb ik vanmiddag twee nieuwe sorteerboxen voor de lego gekocht. Erik heeft nog best wat grote lego-auto's op zolder staan, die hebben we inmiddels allemaal uit elkaar gehaald en de lego netjes gesorteerd in de boxen gedaan.
Het begin is er dus...nu kunnen we nog in 'alle rust' spulletjes uitzoeken en/of weggooien. Dat scheelt straks ook weer voor de verhuizing naar Oostenrijk!

Morgenmiddag gaan we barbequen bij mijn schoonouders en de kinderen blijven er vervolgens slapen, dus maandag heb ik heel wat uurtjes de tijd om eens flink weer op zolder te rommelen. Gelukkig staat er al heel veel in kratten, maar natuurlijk komt er ook steeds weer wat bij te staan...hahaha, het bekende probleem bij vele mensen, denk ik!

Maandag zal ik ook weer contact hebben met de makelaar. Als het goed is, horen we dan wanneer we naar de notaris moeten en wordt er een afspraak gemaakt om het huurhuis te bezichtigen. Van het huurhuis weet ik de straatnaam, alleen niet het nummer. We hebben vanmorgen door die straat gereden en het ligt daar wel mooi, echt aan de rand van Gildehaus. Er staat dus best veel te gebeuren de komende week en dan ook nog dat de kinderen weer naar school gaan! Luuk en Thijs gaan woensdag naar school, Thijs voor het eerst naar zijn nieuwe groep en donderdag gaat Jordy er weer tegen aan, in de tweede klas van de basisschool.

Vanmiddag is Thijs terug gekomen van zijn logeerpartij bij mijn broer en schoonzus. Hij heeft leuk met zijn nichtjes en neefje kunnen spelen, maar het was vooral bedoelt voor het spelen met Maud, zijn nichtje die gisteren drie is geworden. Normaal gaat hij vaak samen met zijn broers uit logeren, dus het was heel even afwachten wat hij ervan zou vinden, helemaal alleen ergens blijven....maar gistermiddag wilde hij mij de deur wel uitkijken!
'Mama, ga je nou naar huis?'(we waren er voor de verjaardag van Maud),
ik zei: 'ja, mama gaat zo naar huis.'
'Oké, doei!' (?!)
Net als gisterochtend, toen had ik Thijs uitgelegd, dat we na het middag-brood eten naar Maud zouden gaan...vervolgens vroeg hij mij om 10.00u in de ochtend: 'Mama, ik heb honger, gaan we nou brood eten?' Hahaha, hoe slim kun je zijn als je drie jaar bent!!
Mijn broer bracht Thijs weer naar huis, samen met Maud...hihihi, beiden hebben in Hengelo de autobaan niet gehaald of ze sliepen al!! Nu ligt hij, net als Jordy en Luuk heerlijk te slapen!

Geen opmerkingen: