maandag 5 september 2011

Maandag en het besef

Een maandagochtend...bedden verschonen, wassen, strijken en toch ook maar weer eens de telefoon ter hande genomen en rondgebeld naar instanties voor adreswijzigingen...allereerst de Telekom. Volgens de beste meneer is het nu geregeld dat wij op 7 oktober de boel in het nieuwe huis aan kunnen sluiten en dat alles dan werkt...we zijn benieuwd! Toen de duitse en nederlandse kinderbijslaginstanties gebeld en daarna de zorginstanties. Wij hebben te doen met maar liefst drie stuks! Erik is over de Menszis verzekerd, ik over de CVZ en wij allemaal zijn bij de Barmer Ersatzkasse aangemeld....bij alledrie is het adres per 1 oktober aangepast. Het gaat eigenlijk heel makkelijk...misschien wel te gemakkelijk, ik ben benieuwd of alles daadwerkelijk goed gaat nu. Ik ben bang dat het volgend jaar, bij de echte emigratie, niet zo makkelijk zal zijn, je meld je tenslotte echt af bij veel instanties. We zullen er vanzelf achter komen!

Gisteren, nadat ik al het een en ander in had gepakt, zei Erik in eerste instantie: tjonge, zelfs op zondag kun je het niet laten om in het huis te trekken... toen wij vervolgens aan de koffie zaten en ik even stil was en er echt even een kwartje viel (zeg maar rustig een 2 euro muntstuk), zei ik opeens: Erik, we wonen hier nog geen vijf weken meer... het was een soort van besef, ik weet het niet precies, maar het kwam echt even binnen, vijf weken is nog maar kort, óver vijf weken wonen we gewoon in een ander huis dat dit....het huis wat helemaal van onszelf is, door ons bedacht is...tuurlijk bedenk je je dat eerder ook wel, maar toch kwam het gisteren opeens echt binnen, zeg maar. Erik reageerde maar weinig, eerst had hij na de koffie even buiten een krantje willen lezen, maar blijkbaar drong het nu ook echt bij Erik door: vijf weken is nog maar kort. In plaats van het voorgenomen krantje is het dus opruimen geworden, zowel in de garage als op zolder. De komende weken hebben we namelijk nog een behoorlijk volle agenda, buiten de verhuizing om. Jordy's kinderfeestje, Luuks kinderfeestje en zijn verjaardag. Mijn moeder is jarig en houdt ook voor de kinderen een apart feestje, we hebben nog een geplande bbq...

Inmiddels hebben we de echte verhuisdatum vaststaan op 8 oktober. Mijn beide broers kunnen dan komen, mijn oudste broer neemt zelfs de bus van zijn werk mee, die erg handig is om meubels te vervoeren (hij is interieurbouwer en ze moeten dus geregeld gemaakte goederen vervoeren) en Eriks broer willen we ook nog even vragen, misschien dat mijn andere zwager ook nog een paar uurtjes kan en dan hebben we in elk geval flink wat mankracht!!

Geen opmerkingen: