maandag 31 oktober 2011

Bijkomen?

Gelukkig vermaken de jongens zich hier prima! Voor op het weiland gebeurde er de laatste tijd steeds wel weer iets, waar ze naar konden kijken. Van het maaien van het weiland en het maken van de hooibalen, tot het suikerbietenveld erachter, wat inmiddels gerooid is! Hier op de foto kijken de jongens dus vanaf het balkon naar het rooien van de bieten:



Verder zitten we hier op loopafstand van de steengroeve en daar is ook altijd wel iets leuks te beleven of om te doen. Er is een soort van steenmuseum in de buitenlucht, waar helemaal met uitleg vermeld wordt uit welke bodemlaag bepaalde steensoorten opgegraven worden. De kinderen kunnen er lekker klimmen en klauteren op de grote rots (zie foto) en op een zondag, als er niet gewerkt wordt in de groeve, kun je er ook helemaal onderin lopen, in de afgravingen!




Gisteren hebben we inderdaad een rustdag gehouden, we waren er allemaal aan toe! Niets moet, alles mag. Jordy heeft zich buiten goed vermaakt met de buurtkinderen, Luuk is zowel binnen als buiten geweest en Thijs heeft zich eigenlijk het meeste bij Erik in de buurt opgehouden. Erik heeft de fietsen weer helemaal in orde gemaakt, remmen nagekeken, verlichting waar nodig gerepareerd en hij is ook samen met Thijs nog even naar het oude huis geweest. Zaterdag had ik de auto te vol om de bezems en een werkkoffer van Erik mee te krijgen en er lagen achter het huis nog een paar grote stenen uit Oostenrijk, die moesten natuurlijk ook nog mee! Erik en Thijs hebben die dingen dus even opgehaald en Erik heeft ook voor de zekerheid nog maar even bij de ketel gekeken....je weet maar nooit! Gelukkig was daar alles in orde.
Ik ben met van alles en nog wat bezig geweest, papieren uitzoeken, dingen voor school klaarmaken, lijstjes gemaakt met wat ik vandaag allemaal nog 'even' moest regelen...

Na het werk gaat Erik de tafel ophalen! In Enschede hebben we een tafel gevonden, die wat grootte precies goed is, er zitten alleen geen stoelen bij, maar daar ga ik ook niet zo moeilijk mee doen, gewoon een paar goede klapstoelen of zo. Bij de Leenbakker hebben ze die net in de aanbieding (ik moet alleen nog even bekijken of die met de hoogte wel kunnen). Dan hoeven we in ieder geval niet meer steeds met alles te slepen, vanmorgen ook weer. Erik is nu natuurlijk weer aan het werk en hij heeft gisteravond dan al wel het meeste klaargezet, maar toch heb ik vanmorgen ik weet niet hoe vaak heen en weer kunnen lopen: het drinken inschenken, brood uit de vriezer, beleg uit de koeling op tafel, ontbijtkoek bleek op en staat in de voorraadkast in de keuken, schilmesje vergeten...klinkt allemaal heel gewoon, is het ook, alleen als je steeds door twee deuren moet, waar in de ochtend ook nog al eens kinderen door heen komen rennen...gelukkig ging het met mijn hete kop thee nog net goed....

hahaha, wat klink ik toch verwend! Ik heb gewoon zin in zeuren denk ik....mijn hoofd zit gewoon heel vol met van alles en nog wat. Als morgen de sleutel weg is, wordt het hopelijk een stukje beter. Vanaf dan komen de 'dingen' van de kinderen weer om de hoek kijken....die decembermaand hè...hier hebben we dan ook nog de Laternenumzug, volgende week dinsdag. Erik moet vanavond naar school om voor Luuk en Thijs de Laternen, die ze zelf uitgezocht hebben, te knutselen...dit keer zijn de vaders aan de beurt!
Vervolgens beginnen op de Kindergarten ook al de voorbereidingen op het Nicolausfeier en tevens ook al de voorbereidingen op het Weihnachtsfeier!!
Weinig tijd dus om even goed bij te komen!

Geen opmerkingen: