dinsdag 1 november 2011

De tafel en sleuteloverdracht

We hebben de tafel! Hahaha, weet je wat nu zo grappig is? Het blijkt inderdaad precies en exact dezelfde tafel te zijn, die wij een paar jaar geleden de deur uit hebben gedaan. Die tafel is vooral weggegaan, omdat hij voor ons, voor dagelijks gebruik, te klein geworden was, het was dan ook een ruime 4 persoons-tafel en tja, wij zijn met ons vijfen. Ik wilde toen wat meer ruimte op tafel, als je aan het eten bent en daarom hebben we toen een grotere gekocht. En nu staat dus zo'n exact hetzelfde exemplaar weer bij ons in huis. De oude van ons is er ook nog wel....alleen samen met onze voormalige salontafel, heeft mijn broer er toen twee 'nieuwe' vierkante salontafels van gemaakt. Dat noem ik nog eens recycling!
Op dit moment heb ik er onze eigen klapstoeltjes bij staan, om te kijken of dat goed gaat en of het bevalt. Als het goed gaat, blijven die er voorlopig bij staan en ga ik rustig eens op marktplaats kijken of er iets anders bij te vinden is.
We hebben gisteravond al aan de tafel gegeten, ideaal! Hihi, Jordy was op het moment van eten koken nog boven en intussentijd kwam Erik dus met de tafel in huis, Erik heeft de poten eraan gedraaid en we hebben 'm meteen op de goede plek neergezet en de tafel gedekt. Erik heeft Jordy geroepen voor het eten en snel de lamp in de kamer aan gedaan (om te laten lijken dat wij er zouden zijn) en wij zijn toen met z'n vieren heel stil in de keuken gaan zitten. Jordy stond dus eerst in de kamer en kwam toen met een heel bedropen gezicht in de keuken, keek heel verbaasd en moest toen lachen!
Ik ben er heel blij mee, want toen vonden wij de tafel te klein, maar voor nu, in de keuken, waar het vooral gaat om de broodmaaltijden doordeweeks als Erik op het werk is, is ie groot genoeg! Zelfs met ons vijfen konden we er nog goed aan zitten (je moet alleen niet teveel op tafel zetten aan pannen of broodbeleg)! (ik denk dus dat we er binnenkort ongeveer alle maaltijden aan zullen zitten...).



nette tafel toch?

Vandaag is het dan zover: de sleuteloverdracht.


de voltallige sleutelbos die we gaan overhandigen...

Na vandaag kunnen we zeggen: case closed....

Geen opmerkingen: