zaterdag 5 november 2011

Ziek en Peterselienhochzeit

Afgelopen week was natuurlijk weer een uitputtingsslag voor de kids: weer naar school, 's morgens vroeg op en weer dingen 'moeten'. Dat heeft zich bij ons in huis geleid tot de eerste zieke....Thijs is ziek, donderdag was hij vreselijk moe, zo moe dat hij na het avondeten (wat heel beroerd ging), niet eens meer heeft gedoucht, maar gelijk naar bed is gegaan om 18.30u. Vrijdagochtend kwam hij als een kacheltje uit bed....koorts. Hij heeft wel gewoon een boterham gegeten en gedronken en in de ochtend (ik heb hem natuurlijk in huis gelaten), was hij nog best te pas. Hij wilde helpen met stofzuigen en hij heeft dan ook de halve kamer nog gedaan! Het middageten wilde niet meer vlotten en tegen 14.00u heeft hij zich op de bank neergelegd en hij is er ook niet meer van af gekomen!! Dat zegt dus al genoeg over hoe hij zich voelde. Hij heeft veel geslapen. Tegen het avondeten, toen Erik thuis was, had hij het helemaal gehad, maar het was nog vroeg en hij had al ontzettend veel geslapen op de bank, dus heeft Erik de jongens tegen 17.45u allemaal meegenomen voor een wandeling in het donker, Thijs in de buggy. Daarna heeft hij nog wat fruit gegeten en toen naar bed.

Vanmorgen is hij wel weer redelijk opgestaan. Nu is Erik weer even met Luuk en Thijs een rondje aan het maken buiten, even weer een frisse neus halen. Daarna denk ik dat Thijs zich wel weer overgeeft, hij heeft echt een koortsgezichtje en hij is moe....sneu hoor.

Vanmiddag gaat Erik, samen met de buurmannen een boog maken, voor de achterburen die volgende week hun 'Peterselienhochzeit' (12,5 jaar) hebben.
Morgen komen mijn ouders, samen met mijn oma op de koffie, dus het weekend verloopt verder best rustig!

Verder heb ik voor nu niet veel bijzonders te melden eigenlijk. De komende weken zullen we nog wat papierwerk krijgen over het afronden van het oude huis en de afronding van de hypotheek en tegen die tijd zal ik ook weer een beetje in het Oostenrijkplan duiken, een beetje uitzoekwerk verrichten over de werkgelegenheid en ik zal een aantal internetadressen van gemeentes in de juiste omgeving zoeken, zodat ik die volgend jaar een mail kan sturen, dat we een huis zoeken.

Geen opmerkingen: