woensdag 2 november 2011

Der Alltag hat wieder angefangen

Gisteren de sleuteloverdracht dus gehad, heel apart moet ik zeggen. In de eerste plaats, we hadden om 17.15u afgesproken en dan begint het natuurlijk al te schemeren en in een leeg huis....is nagenoeg geen verlichting meer te vinden! Ik was er als eerste met Luuk en Thijs en wij hebben eerst maar even de rolluiken opgetrokken en het laatste beetje daglicht naar binnen gelaten. De kachel een graad hoger gezet tegen de kilte en toen was het wachten. De kopers kwamen om precies de afgesproken tijd en zij waren wel zo slim geweest om wat fittingen en lampen mee te nemen en een trapje, om erbij te kunnen komen met ophangen. In tussentijd arriveerde Erik ook. We hebben even gekletst, toen heb ik de sleutelbos 'uitgelegd' en verteld welke sleutels van welke deuren waren. Met een zaklamp hebben we de tellerstanden opgenomen en genoteerd en ondertekend en vervolgens hebben we nog even weer gekletst en wat dingetjes die ze vroegen verteld. We hebben het geld voor de overgenomen goederen ontvangen en toen konden we weg...naar huis...
De straat en de wijk uitrijden voelde eigenlijk nog wel het gekst! Ik besefte opeens dat we voortaan alleen maar met een bepaalde reden daar hoeven te zijn...voor een kopje koffie bij de 'oude' buurtjes bijvoorbeeld of voor het wegbrengen van een van de kids om te spelen in die buurt, maar niet meer voor het huis.

Gisteravond hebben we er eigenlijk niet eens over gesproken, dat hadden we al genoeg gedaan eigenlijk en ik vernam aan Erik, dat hij op de één of andere manier opgelucht was...het is goed zo.

Vandaag is er daarmee dus voor ons weer een nieuw begin, tenminste, zo voelt het nu. Ik heb vanmorgen de meterstanden doorgebeld voor het gas, water en electra en daarmee is het voor mijn gevoel afgesloten. Vanaf nu hebben we gewoon weer één huis waar we ons mee bezig hoeven te houden, dat geeft veel rust, vooral voor onszelf, maar ook voor de kinderen.
Vanaf nu kijken we ook weer vooruit, naar alles wat gaat komen!!! We hebben er zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: