zaterdag 7 januari 2012

Turnier en hees

Alweer even niet geschreven! Tijd dus!
Tja, de kids zijn allemaal weer naar school, dus nu kon ik in huis weer het een en ander doen, zonder oponthoudt of spelletjes tussendoor...of politie-agentje spelen....
Luuk en Thijs vinden het weer geweldig op de Kindergarten en ook Jordy vond het niet erg om naar school te gaan donderdag en hij had weinig huiswerk opgekregen dus dat was natuurlijk helemaal goed! Thijs heeft gisteren op de Kindergarten zijn verjaardag gevierd, dus hij is weer even in het zonnetje gezet!

Gistermiddag had Jordy weer een Hallenturnier en nu was 'ons' Verein aan de beurt om de keuken te 'verzorgen'. Wij moesten dus allerlei Kuchen bakken en ik heb voor Brezeln gezorgd. We moesten de koffie zetten, thee schenken en ook de boel verkopen, er was ook frisdrank en snoepgoed! Je staat dan echt achter een bar en er is geen rekenmachine of kassa, alleen een geldkistje, dus het hoofdrekenen moest even weer opgehaald worden...haha, even weer inkomen, maar dat gaat snel, dan komt mijn kassa-ervaring weer van pas! Ik moet zeggen, het was leuk!! Geweldig, die kids die dan met een euro komen er er zoveel mogelijk snoepjes voor willen uitzoeken of die eindelijk een keer een glas cola mogen kopen....we hebben ook ter plekke wafels gebakken en verkocht....we hadden dus onze handen vol met koffie zetten, afwassen (geen afwas- of spoelmaschine voor handen), wafels bakken, verkopen en er zat ook nog een pfand op de koffiebekers die weer terug werden gebracht...maar het was echt leuk!!

Mijn ouders hebben gistermiddag de kids uit school opgehaald, bij ons brood meegegeten en vervolgens Luuk en Thijs meegenomen, zodat ze niet de hele middag in de sporthal hoefden rond te hangen, want ik kon ze dus ook niet goed in de gaten houden, door de bardienst en we moesten er al om 13.15u zijn en we waren om 17.30u weer thuis. We zijn gisteren na het Turnier eerst naar huis gegaan, zodat Jordy kon douchen en daarna zijn we met ons drieen naar de Imbiss in het dorp gegaan, gezellig, alleen er mag daar dus gerookt worden, wat ik al niet echt fris vind tijdens het eten, maar ik heb er nu dus mooi last van, gelijk gisteren na die tijd al, ik ben volledig hees en dat ben ik nooit!!!!

We gaan zometeen eerst even boodschappen doen en daarna Luuk en Thijs weer ophalen.

Geen opmerkingen: