vrijdag 3 februari 2012

Macaroni Carbonara

Zo, de was weggestreken, gevouwen en opgeruimd, benedenhuis gestofd en gezogen....nu dus lekker aan de thee!!
Jordy kan de laatste dagen slecht wakker worden, haha, hij vond zijn wekker (een gewone radio die met de timer aan gaat op de CD) te zacht staan. Gisteren heb ik die dus ietsje harder gezet en vanmorgen? Hihi, toen kwam Thijs (vanaf zijn eigen slaapkamer)op die tijd helemaal zelf naar beneden...maar Jordy niet! Ik vroeg aan Thijs waar Jordy bleef en hij antwoordde: ''dat weet ik niet, ik heb de muziek van Jordy gehoord en toen kwam ik helemaal zelf uit bed!!''
Jordy kwam uiteindelijk een paar minuten later, hij was pas wakker geworden toen het liedje halverwege was...hihihi!!

Heel af en toe probeer ik met het avondeten eens iets anders....en gisteravond heb ik Macaroni Carbonara gemaakt, gewoon een zakje van de Knorr. Ik heb het bereid zoals beschreven op de verpakking en het zag er best lekker uit en ik had er ook zin aan...toen de saus alleen aan de kook kwam, kwam er toch wel een ietwat...vreemd luchtje naar boven...mijn trek werd al ietsje minder. Ik riep iedereen voor het eten en Thijs kwam, zoals gewoonlijk, als eerste de keuken binnen:
Thijs trok een grimas en zei: ''wat stinkt hier zo?''
ik: ''dat is ons eten Thijs...''
Thijs: ''Ooowww...ik lust dat niet...''
ik: ''je hebt dit nog nooit gehad, dus dat weet je niet, je gaat het gewoon proberen!''

Erik kwam ook al even in de pan spieken en zei niet zoveel, ik zei heel vrolijk: dit is macaroni carbonara!! We schepten op en die lùcht... Haha, Thijs nam een hap en letterlijk kwam er een grote rilling: ''bleegh, ik lust dit echt niet...''. Zoals altijd begon Luuk heel dapper te eten en zei: ''ik vind dit best lekker'', Jordy was al aan het herkauwen en zei niets en Erik zei: ''wel apart...''. Mijn neusvleugels hadden zich al bijna afgesloten voor die lucht (mengelmoes van zweetvoeten en vieze kaas...). Als oplossing voor Thijs had Erik al wat van de kale macaroni voor Thijs opgeschept en er gewoon wat ketchup doorheen gedaan....Luuk ging ook overstag: ''mag ik dat ook? Ik vind het toch niet zo lekker.'' Ook Jordy heeft dit gedaan....
Hahaha, duidelijk gevalletje van: eens maar nooit weer!!! Er schijnen ook vrij simpele recepten te zijn voor dit gerecht, zonder zakje van de Knorr (waarin dus kaas zat) en ook zonder kaas, ik geloof iets met eieren en slagroom voor de saus...maar eens opzoeken!!

Geen opmerkingen: