dinsdag 31 januari 2012

Terug van weggeweest!

Nou, we zijn weer terug!!
Ik zal jullie eerst even updaten van afgelopen vrijdag! Ik heb de gemeente een mail gestuurd, met daarin vermeld dat we op zich wel geinteresseerd zijn, maar dat ik even een aantal vragen heb...Ik heb de vragen gesteld die ik wilde en ook dit keer kreeg ik snel bericht terug. Een aantal antwoorden kon ze mij zo geven, maar ook een paar vragen die ze niet goed kon beantwoorden, maar daarvoor heeft ze mij een email-adres en contactpersoon doorgegeven van het Wohnbaugenossenschaft. Daar heb ik vervolgens weer een mail naar toegestuurd, maar tot op heden nog geen bericht terugontvangen.
Inmiddels heb ik een aanbod gekregen van Corine, dat ze voor ons wel wil gaan kijken!! Nou, dat is natuurlijk helemaal geweldig! Nogmaals ontzettend bedankt daarvoor! Het liefst wil ik even het antwoord van de contactpersoon afwachten...ik wil namelijk weten of er een minimale huurperiode aan vast zit, het schijnt namelijk nog al eens het geval te zijn, dat je drie jaar aan een huurcontract vast zit....daar zitten wij niet om te springen eerlijk gezegd. Een jaar is prima, maar langer eigenlijk niet. We willen namelijk, als het ons goed bevalt, iets kopen of bouwen en dan willen we niet eerst nog verplicht door moeten huren.
Ook via het forum heb ik een berichtje ontvangen met het aanbod van iemand, die weer mensen kent, die ook in de woningverhuur zitten....daar kan ik dan over bellen....als ik deze week meer weet over die ene woning (als dat niet door zou gaan), dan bel ik er naar toe! Alles is in beweging gezet dus!!

Texel!!
Het was heerlijk...echt waar, we hebben het droog gehad, dus de regenkleding niet nodig gehad. Het was wel koud, dus de ski-broeken van de kids hebben we wel gebruikt. We zijn een aantal keren naar het strand geweest, met emmers en schepjes...hahaha, mensen reageerden: ''wat doen jullie dan, het is geen zomer?'' Maar toen ze zagen dat de kids lekker dik ingepakt waren en er heel erg van genoten, kwam er een lach op hun gezicht: ''oh, zie ze genieten!''
We hebben gewandeld door de duinen, zijn bij de vuurtoren geweest, hebben schelpen gezocht, we hebben gezwommen (hihi, in het 'warme zwembad') en we zijn bij de zeehonden-opvang 'Ecomare' geweest, maandagochtend. Uiteindelijk hebben we maandag na die tijd nog een patatje gegeten op Texel en toen, om 13.50u richting boot, die om elk hele uur vertrekt....het stoplicht stond ook nog op rood, terwijl we alle mensen in de verte al op de boot zagen rijden...we dachten dat we nèt te laat zouden zijn en de volgende boot zouden moeten nemen, maar we hadden geluk!! De meneer zag ons aankomen en wees naar een nog openstaande slagboom, iets verderop en wij konden als allerlaatste nog bij op de boot, die trouwens niet eens helemaal vol was. Uiteindelijk waren we om 17.30u weer in huis.









Nog net de boot van 14.00u!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Als het Meine Heimat is kun je zo lang of kort huren als je zelf wilt. Je hebt wel een opzegtermijn van 3 maanden als je eruit wilt. Ik neem tenminste aan dat dat voor alle dorpen waar Meine Heimat huizen heeft, hetzelfde is. Wij huren daar ook.

Groetjes Corine