zaterdag 25 februari 2012

Paternion en brood

Zoals ik al schreef, willen we ons zoekgebied wat uitbreiden in Oostenrijk. Ik heb inmiddels informatie opgezocht over de gemeente(s) in die omgeving en het blijkt dat beide plaatsen onder één gemeente vallen: Paternion. Op de site van de gemeente staat al een formulier voor een 'Wohnungsansuche', die heb ik dus ingevuld (6 pagina's) en toen wilde ik 'm versturen...je kon dus klikken op: 'Unterschreiben + versenden', dat heb ik gedaan en dan kom je uit bij een E-Karte, die je moet hebben om te kunnen ondertekenen! Wij hebben dus niet zo'n ding, je kunt het aanvragen bij een instantie en dan krijg je letterlijk een pasje...dat doe ik dus niet, maar ik was daardoor mijn formulier kwijt...grrrr. Gisteren heb ik het formulier opnieuw ingevuld en uiteindelijk via PDF-formaat (wat je kon aanklikken) opgeslagen in onze eigen bestanden. Aangezien het gistermiddag al laat was en op vrijdag er echt niemand meer bij zo'n gemeente zit, verstuur ik het formulier maandagochtend per mail, kan ik er gelijk een kleine uitleg van onze situatie bij doen...ik kan me namelijk voorstellen dat het voor wat mensen 'raar' is, dat een stel Nederlanders, die in Duitsland wonen, in Nederland werken, nu in Oostenrijk een huis zoeken, ze moeten wel weten dat we serieus zijn.

Inmiddels is het volkorenbrood gebakken en ik heb het volgende witbrooddeeg nu aan het rijzen, dus die ga ik straks bakken, kijken of die iets meer smaak heeft dan die van gisteren. Het brood van gisteren was iets te zout en wat droog, dus ik heb het recept nu wat aangepast.

Het volkorenbrood!

Geen opmerkingen: