donderdag 23 augustus 2012

Planten, tante en het dorpse

Even uitpuffen hoor....
Vannacht heeft het eindelijk wat geregend! Vanmorgen regende het ook nog, tot een uur of 9. Dat kwam heel goed uit, want ik had gisterenavond nog wat plantjes gepoot...maar zodra de zon er weer door kwam, werd het gelijk weer tropisch! Ik vind het nog steeds heerlijk hoor! Ook met de regen vanmorgen, hebben we gelijk een korte broek aangedaan, omdat het niet koud is, maar ik heb wel Thijs voor zijn volgende Schnuppertag naar de Kindergarten gebracht, in de regen dus, maar met korte broek en omdat het dus zo dichtbij is, hadden we genoeg aan een paraplu, ideaal!!
Van mijn broer en schoonzus hadden we geld gekregen, ze wilden eigenlijk een bloemetje kopen voor hier in huis, maar ja, wij leven heel veel buiten, dus dat zou jammer zijn! En aangezien hier een plantje voor in de tuin kopen, net even anders is wat betreft de verkooppunten en het soort plant wat het kan overleven in de winter, hebben ze dus geld achtergelaten, zodat ik zelf er iets voor in de tuin voor kon kopen en dat hebben we dus gisteren gedaan!! Gisteren hebben we namelijk Erik naar zijn werk gebracht om zelf boodschappen te kunnen doen en de jongens moesten alledrie nog Hausschuhe hebben en Jordy en Luuk hadden nog Patschen nodig (soort sportslofjes). Ook zijn we even bij de bouwmarkt naar binnen gegaan, wat konijnenvoer gekocht en kleedjes....hahahahahahaha, ik en kleedjes! Maar we hebben de slaapkamer boven zo goed als klaar (nou ja, de radiator moet nog geschilderd...een andere keer) en het is wel veel hout zeg maar....houten bed, houten kommode, houten nachtkastjes en er komt nog de houten linnenkast op te staan en o ja, de vloer is ook van hout....beetje kleurloos dus! Vandaar dat ik toch overstag ben gegaan en van die typische oostenrijkse kleedjes heb gekocht, voor aan beide bedzijden één en aan de achterkant ook één, een iets grotere en eerlijk is eerlijk, het staat gewoon mooi!

Voor in de tuin heb ik dus een traytje met zes buxusplantjes gekocht en die op twee plekken in het voortuintje gepoot, drie bij elkaar, zodat het een iets grotere buxus kan worden. Twee winterharde asters, een paarse en een witte en nog een euh...geen idee meer hoe die heet, maar er komen in de herfst bloempjes aan...deze plantjes staan dus nu tussen de al gepoote 'wilde' plantjes elders gevonden door mijn schoonmoeder in eigen tuin...daarvan is er maar één doodgegaan en de rest leeft nog! Zo langzamerhand komt er dus een beetje vorm aan het tuintje! Nu maar afwachten wat de winter daadwerkelijk doorkomt....dat zien we volgend jaar wel weer! René en Wendy: bedankt!!

Vanmiddag hebben we eindelijk de tante van Udo en Andy ontmoet! Ze was thuis, nadat we er voor de derde keer waren. Het is een gezellige, praatgrage, rechtvaardige en vrouw...een hele omschrijving zo, maar het klopt wel zo'n beetje. We hebben er gezellig wat gedronken, gekletst over van alles en nog wat, van alles over Bad Bleiberg gehoord, het huis van ons uit aan de overkant, een langgerekt huis, blijkt vroeger een ziekenhuis te zijn geweest waar zij zelf geboren is! Kijk, dat vind ik nu leuke weetjes! Zij is de zus van de moeder van Udo en Andy en zij zijn/waren geboren Bleibergers. Ze weten dus veel over de omgeving en ze kennen letterlijk iedereen....ook zij had al aan alle kanten gehoord, dat wij zulke aardige mensen zijn.....klinkt heel opschepperig, hahahahaha, maar er wordt gewoon open over gepraat hier. Bij de Spar hadden ze het haar gelijk al gezegd: ''De nieuwe Florians (?!), dat zijn leuke mensen!''. Bij de huisarts had ze al gehoord: ''De nieuwe mensen zijn heel vriendelijk, want zonder dat ze ziek waren, hebben ze zich hier voorgesteld aan ons...''. Het blijkt dus ook, dat wij bij het zwembad moeten aangeven dat we Einheimischen zijn...dan krijg je dus korting! De tante zei, dat ze dat al aangegeven had bij het zwembad, dat er nieuwe bewoners in het Florianhuis getrokken zijn en dat ze ons wel de korting moesten geven...nou, de volgende keer gaan we dus met korting!
Ergens is het heel erg wennen, iedereen kent ons al, wij nog maar een handje vol. Aan de ene kant is dit dorpse denk ik, wel eens lastig, want het goede gaat rond, maar het slechte dus ook...maar aan de andere kant, als er ooit iets aan de hand is en ik zal bijvoorbeeld plotseling naar het ziekenhuis moeten met één van de kinderen, terwijl Erik aan het werk is, dan kun je zo bij deze mensen aankloppen en zullen ze meegaan. Voor de kinderen is het ook prettig, als ze iets gebeurd in het dorp, iedereen weet bij wie ze horen... Ach, we zullen zien, ik vind het tot op heden helemaal super hier, met nu dus alweer een heel vriendelijke tante in het dorp!

Zow, ik ben weer even gedaald in temperatuur...ik was aan het poetsen binnen, maar ik ben gisterenavond nog niet aan het onkruid in het tuintje toe gekomen, al wel aan het harken, dus ik moet even er met een emmer rondomheen lopen en het onkruid oppakken.

Vanavond alvast een paar bedden klaarmaken voor de logeerpartij morgen en dan is de dag alweer bijna om!

Geen opmerkingen: