zaterdag 25 augustus 2012

Weekend...

Nou...we wachten inmiddels nog steeds!!
Het loopt af en toe gewoon allemaal anders...zoals bij ons wel vaker voorkomt!
Gisterenmiddag ging eerst tegen 13.00u de telefoon. Een meneer, of wij de keuken nog steeds hebben staan...vorige week heeft de andere meneer de keuken niet opgehaald, dus ja, de keuken is er nog! Dan wilde de meneer 'm zaterdagmiddag wel graag ophalen...geen probleem!
Tegen 13.30u, ik zat net op het balkon met een boekje erbij, ik sla de eerste bladzijde open, ik kijk op en daar komt een bekende auto aan: mijn ouders!!
Nou, snel naar beneden, naar het oprit, de jongens zaten nog bij de konijnen in het hok en Thijs wilde er gelijk uit, Luuk bleef zitten. We hebben ze welkom geheten en toen eerst maar even wat aan de overvolle auto gedaan...hahahaha, met z'n tweeën en de auto zat barstens vol! Ze hebben namelijk spullen meegenomen van Eriks overleden oma....Eriks ouders en familie moesten natuurlijk haar woning leeg halen en daar staan dus ook gewone huishoudelijke apparatuur in. Iedereen heeft dat allemaal, wij ook, alleen wij hebben nog het een en ander voor het appartement nodig...vandaar dat ze dus voor ons verschillende dingen hebben bewaard en dat nu via mijn ouders aan ons gegeven...helemaal super, een goede stofzuiger, een koffiezetapparaat, een waterkoker, een senseo, een magnetron, een klok, radiowekker....wauw en het ziet er allemaal heel erg mooi uit!!
Toevallig had Luuk een paar weken geleden gezegd dat hij een radio op zijn kamer wilde hebben, toen heb ik dus gezegd dat hij beter dan een radiowekker kon vragen voor zijn verjaardag...nou ja, nu heeft Luuk dus de radiowekker van opoe en hij is er beretrots op!! Vanmiddag hebben Luuk en Thijs op de muziek staan dansen in de slaapkamer...geweldig!!
Ik had aan mijn ouders een paar dingen gevraagd mee te nemen, poffertjesmix, ontbijtkoek, sate-saus en frituurolie....hahaha, er kwam dus veel meer! Een hele lading koffie, heel wat nederlandse broden, ketchup, curry en andere sauzen (mijn vader is vertegenwoordiger bij de Heinz geweest en heeft nu nog zijn oud-collega's achter de hand...)...ik heb de Speis dus in één keer vol staan!

Toen maar eerst een bak koffie gezet, het huis laten zien na de eerste 'metamorfose' en gewoon lekker op het terras gekletst, wachtend op de rest van de familie. Erik kwam inmiddels thuis, nog wat gedronken, nog even gewacht en toen toch maar het eten dat mijn ouders mee hebben genomen klaargemaakt...soep, gehaktballen en brood. Na het eten nog steeds geen familie...de jongens werden inmiddels zwaar ongeduldig en hebben heel wat tijd op de uitkijk gezeten, want zij wilden het neefje en nichtje natuurlijk van alles laten zien...we hebben ze opgelaten tot 20.30u, dat is voor hun heel laat...maar nog steeds geen familie en toen begon ik toch wel wat zorgen te krijgen! Ik heb mijn schoonouders gebeld, waren er niet...ik heb namelijk geen mobiele nummers van Eriks oom en tante. Een uur later nog eens mijn schoonouders gebeld, ze waren er nu wel en enigszins verbaasd....terwijl zij in de agenda hadden staan, dat Eriks oom en tante zaterdag zouden komen, maar wij hebben echt heel duidelijk vrijdag de 24e afgesproken! Ik had dus nu een mobiel nummer en heb gebeld, er werd gelijk opgenomen! Ze bleken nog lekker voor de tent te zitten....
Spraakverwarring alom dus! Ze vertelden dat ze zaterdag op de terugweg bij ons langs zouden komen, wat wilden wandelen en zoals ik begreep, daarna de rest van de reis vervolgen...

Andy belde ook nog op, of het uitkwam dat hij samen met zijn tante zondagochtend om 10.00u zou komen en dat ze gelijk iemand mee zouden nemen die de Energieausweis zou maken...daar had ik namelijk om gevraagd, want dat moet je bij een koop van een huis in Oostenrijk, erbij krijgen. Dat kan, dan is namelijk de familie allemaal weg, dus tot zondag!!

We hoefden dus niet langer te wachten en ook geen zorgen meer te maken.
Mijn ouders hebben geslapen in de 'nieuwe' slaapkamer en de rest van de bedden bleven dus onbeslapen.
Vanmorgen hebben we tegen 8.00u ons ontbijt genuttigd nog weer gekletst. Tegen 9.30u konden de konijnen weer in de ren, zoals elke dag en toen opeens, tegen 10.00u, ik had net de koffie klaar, want daarna wilden mijn ouders weg, kwam Jordy eraan...het bleek dat de konijnen precies op een plek stonden waar het stikte van de teken....de teken marcheerden over de konijnen heen!!! Help!!
Ik heb de vlooienkam gepakt en zo goed mogelijk gekamd en toen de konijnen maar eerst in het hok gedaan (die moest toch nog schoongemaakt worden) en de ren verplaatst. We hadden alleen niets voor de konijnen in huis om de teken te bestrijden, maar mijn ouders wilden natuurlijk wel graag op tijd weg...we hebben dus eerst koffie gedronken, daarna mijn ouders uitgezwaaid en ik ben met Jordy en Luuk in de auto gestapt naar Villach, naar de dierenwinkel. Ze wilden mee, omdat ze beiden nog geld hadden gekregen en ze wilden heel graag een riempje voor de konijnen hebben....we zijn dus naar de dierenwinkel gereden, ik heb me van alles uit laten leggen over het spul tegen de teken, de jongens hebben beiden een riempje uitgezocht en toen weer naar huis.....
Eerst weer wat gedronken, want de temperatuur ligt hier nog steeds boven de 30 graden en toen de konijnen in een kratje gezet en ingespoten, gekamd, ingewreven...en toen zagen ze er niet meer uit!! Hahaha, helemaal verfromfraaid hebben we ze weer in de ren gezet. Het hok leeg gehaald en ook het hok helemaal ingespoten en nu moeten dus de teken doodgaan en eraf vallen....pffffff, hopelijk is de missie geslaagd!

Toen ging dus de telefoon weer. De meneer van de keuken, hij was onderweg en vroeg het adres. Erik was met de zoveelste poging voor het grasmaaien bezig, dus hij ging nog snel even verder. Intussen hebben we alle bedden weer opgeruimd, de lakens weer opgevouwen van de bedden die niet gebruikt zijn.
Inmiddels arriveerden twee mannen in een gewone auto...om de keuken op te halen!! Ze hebben de keuken helemaal uit elkaar gehaald, maar het paste natuurlijk nooit in de auto! Wat niet meekon is in de garage gezet en dat zouden ze binnen een week op komen halen...we zullen zien en meemaken...

Inmiddels kreeg ik Eriks tante aan de lijn, ze hebben heel erg lang in de file gestaan en het zou dus laat worden voordat ze zouden komen. Ik vroeg of ze het nog wel handig vonden om bij ons langs te komen, omdat ze dan vervolgens nog meer dan 1000 km te gaan zouden hebben vandaag....het werd stil...''komt het nog wel uit, dat we vanavond blijven slapen?''
''? slapen?''
''Heeft Marc (Eriks oom) dat dan niet gezegd?''
''Nee? Ik heb net de bedden weer opgeruimd...''
''Oh, nee hè....''
''Maar slapen kan natuurlijk wel hoor, dan klap ik de bedden weer uit...''
Ze zei, dat ze zou helpen met de bedden en dat ik dat niet alleen zou gaan doen....

Tja, verder was de keuken er dus uit vanmiddag, maar ja, dat levert natuurlijk wel een grote troep op! De muren heel vies, de vloer vies, de trap naar beneden onder het roet van de houthaard...eerst dus maar aan de poets en oja! Ik had ook nog een broodbestelling bij de Spar, die heb ik tussendoor nog even opgehaald...

Eriks oom en tante hebben zojuist gebeld, dat als het goed is, ze hier tegen 17.45u moeten zijn....
Mijn ouders deden nog een sms, dat ze vreselijk veel file hebben gehad en een half uur geleden, om 17.00u dus, nog maar 200 km gereden hadden vanaf vanmorgen 11.00u....het gaat dus lekker op de weg!!!!!!

We gaan nu even wat te eten voorbereiden, dan kunnen we zometeen eerst wat eten met ons allen!

Geen opmerkingen: