maandag 20 augustus 2012

Vloer, Udo, bank en tante

Alweer een maandag begonnen! De tijd vliegt supersnel voorbij... Jordy en Luuk hebben nog drie weken vrij en Thijs nog twee. Zojuist heb ik de Kindergarten weer gebeld om te vragen of Thijs morgen weer een ochtend mag komen. De juiste mevrouw was bezig, ik kan straks weer bellen, maar het zal vast kunnen!
Vanmorgen ben ik begonnen om de slaapkamervloer schoon te maken...stofzuigen, dweilen, wat verfsputters van de vorige bewoners weghalen, toen kwam ik erachter dat er op sommige stukken een viezige 'plakwaas' over de vloer zat...schuursponsje erbij....dus dat 'even' schoonmaken loopt ook alweer uit! De vloer is nu weer aan het drogen en dan vanmiddag weer kijken...dan zie ik vast weer iets anders...

Gisteren is Udo bij ons aan de deur geweest...toen wij dus in het zwembad waren, want dan neem ik geen mobiel mee. Toen we terug kwamen, keek ik op mijn mobiel en zag drie gemiste oproepen...ik heb Udo gebeld en het bleek dat hij inmiddels alweer onderweg naar huis was...jammer dus. Hij vroeg natuurlijk hoe het inmiddels stond met het huis...logische vraag natuurlijk! Ik heb gezegd dat ik deze week de bank ga bellen, om te melden dat Erik werk heeft, maar Erik heeft natuurlijk nog niks op papier...de eerste maand werkt hij zo en als het na een maand bevalt, dan krijgt Erik dus een contract. Erik weet al wel, wanneer hij uitbetaald gaat worden. Udo vertelde, dat komend weekend zijn broer weer in Bleiberg is, maar dat wisten wij al, want Andy heeft ons daarover al gebeld. Het is de bedoeling dat dan Andy, samen met de tante uit Bleiberg, langs komen om te praten over het huis. Dat is helemaal prima natuurlijk!

Vanmorgen heb ik de bank gebeld en met onze contactpersoon gesproken. Zodra Erik het contract ontvangen heeft, dan kunnen we komen en kan alles in orde gemaakt worden, want de meneer zei nogmaals, dat hij inderdaad alle papieren van ons compleet heeft. De meneer heeft nog wel een paar tips meegegeven, ook ivm eventuele nieuwe vensters en/of het Dämmen (isoleren) van het huis en over een Energieausweis, die wij dus moeten ontvangen van Andy en Udo. Dit moet door een extern bedrijf gedaan worden. In Oostenrijk zit er dus op verschillende manieren een subsidie op het verbeteren van een huis. Zodra dus aangetoond wordt, dat het huis energiezuiniger zal worden, dan krijg je een subidie die op kan lopen tot 70% van de gemaakte onkosten...wij wisten hier inmiddels al wel van, maar nu weet ik dus, dat ik bij de bank er het één en ander voor op kan halen. In tussentijd kan ik verschillende offertes aanvragen, want dat is natuurlijk wel handig om te weten, waar je met bepaalde verbeteringen financieel gezien op uit komt!

Vanmorgen ben ik met de jongens naar de tante van Udo en Andy gelopen, om ons voor te stellen, dat zouden we toch nog een keer doen, maar de tante was er niet en nu is het echt te heet om er heen te lopen, dus morgenvroeg doen we de volgende poging. Dan kan ik gelijk vragen, wanneer het hen uitkomt om langs te komen, want wij hebben natuurlijk van vrijdag op zaterdag nog wel een aantal mensen in huis!

Geen opmerkingen: