dinsdag 21 augustus 2012

Wat een dag...

En de titel bedoel ik in alle opzichten!
Thijs kon vanmorgen weer een ochtendje naar de Kindergarten en dit keer zonder Luuk. Het is dan natuurlijk voor hem wel even anders binnenkomen, hij staat iets minder sterk...maar ik mocht al vrijwel direct weg gaan, hij gaf het zelf aan.
Ik had Jordy en Luuk de opdracht gegeven, de woonkamer in het appartement op te ruimen, die hebben ze namelijk steeds als kleur-/tekenkamer benut...ja, op tekenpapier wel te verstaan! En ze konden het steeds laten liggen, maar ja, als er vrijdag zoveel komen te logeren, dan moet er wel plek zijn natuurlijk!
Toen ik dus terug kwam van de Kindergarten, hadden ze inderdaad heel netjes alles opgeruimd! Goed begin! Toen mochten ze even naar de tv kijken en ben ik op de fiets naar de gemeente gegaan, met de kwartaalrekening onder de arm. Ik snapte namelijk de opbouw van de rekening niet, we krijgen namelijk het water van de gemeente en daar wordt ook Kanalgebühr in rekening gebracht en ook het Müll. Nu stonden er m3 water en kanaalgebeuren, met omschrijvingen erbij, dat het er voor ons op neer kwam, dat het een rekening zou zijn van het afgelopen jaar....dus ik heb de juiste persoon van de gemeente gesproken, die trouwens vandaag officieel helemaal geen Parteienverkehr had, maar gelukkig niet moeilijk deed toen ik met de rekening kwam en die meneer heeft mij keurig alles helemaal uitgelegd. Hoe de rekening opgebouwd is, wanneer en hoe vaak we de rekeningen krijgen en dat uiteindelijk voor ons dus alles wel klopt en het absoluut geen rekening is van het afgelopen jaar, maar gewoon voor nu. Het was in elk geval een heel vriendelijke meneer en hij vond het geen probleem om alles uit te leggen en hij vroeg of ik het nu echt wel snapte, anders zou hij het nog eens uitleggen! Niet nodig, ik snap het.
Toen terug op de fiets en even langs de Spar, een paar boodschappen doen en weer een nieuwe broodbestelling geplaatst voor zaterdag, dan ben ik in elk geval verzekerd van het goede brood voor ons.
De buurman was gras aan het maaien en die had tijd voor een praatje...we hebben bijna een half uur staan kletsen! Ik heb hem weer een aantal dingen gevraagd, omtrent het huis en een hypotheekverstekker, het blijkt ook dat een paar deuren verder iemand bij een vensterbouwer werkt, het bedrijf waar ik een online-offerte voor aan heb gevraagd! De buurman zou hem aanspreken, om bij ons langs te gaan.

Toen ik dus thuis kwam, was de halve ochtend al om...dus eerst maar naar boven, om verder te gaan met de slaapkamer in het appartement. Ik moest de teaks nog om de matrassen doen en het bed, dat we gisterenavond op hebben gezet, een flinke poetsbeurt te geven. Die teaks en de matrassen...pfffffff....ik ben ermee bezig geweest!!!!! Vreselijk gewoon, ik stond erbij, ik zat erop, ik hing erover heen...mijn handen deden gewoon zeer, ik heb 4 blaren opgelopen en een kapotte nagelriem...dus ik had mijn eigen bloed op de schone teak zitten...aaaarrrrggh! Ik ben met die ene hoes een dik uur bezig geweest....en het zag er niet uit! De matras zat erin....als een rolmops! Met de tweede ben ik begonnen, nadat ik Thijs op gehaald heb, maar ik was strontchagerijnig, mijn handen deden pijn en Jordy riep doodleuk naar boven: ''Mama, ik heb honger!'' (adem in, adem uit...1...2...3...) Ik heb de matras aan de kant gezet en heb eerst Jordy even uitgefoeterd, dat we hier niet op de boer zijn en dat hij ook zelf de tafel kan dekken als hij daadwerkelijk trek heeft...en toen hebben we dus eerst maar brood gegeten.

Thijs heeft het wel mooi gehad, hij heeft heel erg de kat uit de boom gekeken, want de juf vond hem heel rustig....goh, wees niet bang, dat veranderd wel hoor! Hahaha, maar goed, het enige dat hij niet leuk vind, is dat ze met het eten (fruit of brood) zo lang aan tafel moeten zitten...hij was gewend in Duitsland, dat zodra ze klaar waren, mochten ze van tafel af, bij de Kindergarten. En hier wachten ze dus tot iedereen klaar is.
Donderdag gaat hij weer!

Na het eten ben ik dus maar met de volgende emmer en een sopje naar boven gegaan en heb van alles nog eens gepoets, toen de stofzuiger erdoor gehaald en vervolgens was het alweer tijd om wat te drinken.
Vervolgens het eten voorbereid, de boel opgeruimd, koffie gezet en toen was Erik er alweer!

Toen de jongens in bed lagen, zijn we nog weer naar die slaapkamer gegaan en hebben de matrassen bekeken....mijn bange voorgevoel bleek juist, want ik had vanmiddag de ene matras ìn de teak en de andere matras half in de teak, tegen elkaar aangezet en er zat al behoorlijk verschil in grootte in....de hoezen zijn teveel gekrompen....als je de matras nu in het bed legt, is deze wel 10cm te kort en ook bijna net zoveel te smal....aaaarrrrrggghhh, al dat pokkewerk voor niks!!! De matrassen zijn echt veel te klein zo...we gebruiken de twee matrassen nog wel voor vrijdagnacht, het was toch al de bedoeling dat er twee op de grond zouden slapen op matrassen, maar dan op andere....deze kunnen we niet meer gebruiken voor het bed. In het bed gaan dus nu twee andere matrassen, twee verschillende, maar wel van de goede maat.
Die ene matras, waarvan de tante van Erik zei: dat is een hele dure, die mag je absoluut niet weggooien, daarvan heb ik de teak ook gewassen, die teak bestond uit twee delen en die teak kon ik er met gemak zo weer omheen ritsten...niets gekrompen!! <zucht> nu moeten we dus niet twee nieuwe matrassen kopen, maar toch vier...want in een tweepersoonsbed wil ik wel twee gelijke matrassen hebben...en er komen in het appartement twee tweepersoonsbedden en een eenpersoonsbed...

De jongens hebben vandaag mijn humeur gewoon aangevoeld, ook al deed ik mijn best om netjes te blijven, want het waren vanmiddag een stel draken bij elkaar...wat een dag.

Geen opmerkingen: