vrijdag 14 december 2012

Lampjes, engelen en Vrijdag!

Om goed te beginnen: we hebben de brief van de Familienbeihilfe (oostenrijkse kinderbijslag) binnen!! Nou, het heeft 'maar' 5,5 maand geduurd...hahahaha, maar goed, we hebben bericht dat het vanaf nu gaat lopen en natuurlijk krijgen wij het gewoon vanaf afgelopen juli. Het is toch wel erg fijn moet ik zeggen, in de eerste plaats: wéér wat geregeld! En in de tweede plaats, het is een flink bedrag, dus dat is altijd prettig! In Oostenrijk wordt het elke twee maanden uitbetaald.
 
Het is niet zo'n heel duidelijk foto, maar bij de voordeur, in het uit de kluiten gewassen boompje, zitten de lampjes die Jordy erin heeft gehangen!
 

 
Woensdagmiddag hebben Luuk en Thijs weer geoefend voor de Engelversammlung...ze kregen dit keer alvast de kleding aan...Haha, Jordy zat ze uit te lachen! Luuk en Thijs zijn dus de twee achterste kindjes op deze foto. Het is in de kerk gewoon zó koud, dat alle kinderen de complete 'buitenuitrusting' eronder aan kunnen laten...
 

de kindjes doen stuk voor stuk heel hard hun best om straks op Heiligabend het
voor de hele kerk goed te kunnen laten zien!
En...het is weer vrijdag!!!! Vanmorgen ben ik weer heerlijk meegegaan met wandelen! Ute is nog niet goed in orde, maar samen met Mattina, Burgi en Onkel Seppi hebben we een heerlijk route gemaakt weer. Ik heb de camera meegehad, maar steeds als deze in mijn rugtas zit, gaat het sneeuwen...haha, ik heb toch een paar foto's gemaakt, maar er was helaas geen mooi zicht op de Dobratsch, maar gelukkig wel een paar foto's waardoor jullie een beeld krijgen, van waar ik zoal loop!
Wij zijn uit het linkerpad gekomen, ik sta hier met mijn rug naar de Hubertushütte

De Hubertushütte

De voetsporen die naar rechtsvoor gaan, daar beginnen wij de afdaling!


Het is best lastig om te bepalen welke kleding je aan gaat doen...maar elke keer had ik het veel te warm, vandaar dat ik een shirt minder aan heb gedaan, dat was al beter, want nu kon ik het jack gewoon aan laten...handschoenen heb ik hooguit een kwartier aangehad...ik loop nu ook met ski-stokken en daarmee worden je handen voor mijn gevoel ook warmer! Haha, ik heb dus nog geen echte wandelstokken, maar ik denk ook niet dat ik die voorlopig ga halen! We hebben hier in de kelder nog het een en ander gevonden en ik heb nu skistokken die voor mij de goede hoogte hebben, dus waarom andere?
Het was weer heerlijk!! Ik ga mij nu even douchen en daarna alweer Thijs ophalen! Vanmiddag hebben we Adventfeier van de Kindergarten, in het Knappenhaus. Het begint om 17.00u, dus Erik kan ook gewoon mee, gezellig!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat "engelachtig" lief die jongetjes van jou. En goed dat je bent gaan wandelen. Dat maakt een hoofd altijd schoon. En ik ben niet jaloers op je wandeling ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers......Hahaha dat is toch genieten. Kun je nooit genoeg van krijgen. Heerlijk joh..
Groeten Josina

huis tjokvol zei

ooo super ,ik ben zoo jaloers op je,ik wou dat ik daar liep.

Anoniem zei

Mooie fotoos van Jordy zijn versiering,de b-engeltjes en de wandeling.Groeten Arnold en Marijke