maandag 10 december 2012

Ontdooien, versieringen en Adventfeier

TADAAAAAAA, hij doet het!! Hahaha, het ontdooien van de hal kan beginnen!! Heerlijk hoor, wat kun je dan toch blij zijn met zoiets 'simpels'! Erik heeft de radiator bewust wat hoger gehangen, zodat we de schoenen eronder kwijt kunnen...en dat is met de dagelijkse 'sneeuwloop' geen overbodige luxe!

Hierboven een kleine indruk van de huidige versieringen! Jordy heeft samen met Erik nog wat lampjes opgehangen bij de voordeur, in de boompjes van de tuin. Daar zal nog een foto van volgen, want dat heeft Jordy wel verdient...hij vond namelijk met handschoenen niet handig om te versieren...de ziel kwam binnen met vuurrode handen!!
De kerstboom, daar wachten we nog mee. In de eerste plaats, omdat de kans vrij groot is, dat Luuk er last van gaat krijgen, in de tweede plaats is het zowel in Duitsland als in Oostenrijk gebruikelijk om de boom pas op Heiligabend op te zetten en in de derde plaats...wij zijn nooit vroeg met het opzetten!! Tja en dat Luuk er last van gaat krijgen...dat heeft hij al een paar jaar, het ene jaar erger dan het andere jaar, maar een nepboom? Nee, die komt er voorlopig in elk geval niet! Wij vinden het allebei lang niet zo mooi als een echte.

Komende zondag gaan we met een aantal gezinnen de berg op!! We gaan een Adventfeier vieren, gewoon voor de gezelligheid. We nemen de sleetjes mee, Kuchen, Glühwein en dan maken we het gewoon gezellig en de kinderen kunnen lekker sleeën. Het zijn gezinnen, die we ook op de verjaardag vorige week al hebben ontmoet. De kinderen kennen elkaar allemaal al van school, maar ja, de ouders zie je natuurlijk lang niet allemaal, of je ziet ze wel, maar weet niet bij welk kind ze horen! Haha, daar begint heel voorzichtig verandering in te komen!

Erik is gisterenavond behoorlijk verwarmd het bed in gegaan, heeft daarna nog op het toilet gezeten en kwam met een emmer terug de slaapkamer in om vervolgens gelukkig wel de hele nacht door te slapen...zelf werd ik vannacht wakker, dat ik het ontzettend warm had en misselijk was. Ik heb me anders neergelegd en ben weer gaan slapen. Iets later werd ik vreselijk misselijk wakker, snel naar de wc en daar kon ik voor het eerst sinds héél veel jaren overgeven...daarna kon ik me omdraaien en gaan zitten...en ook met een emmer weer richting bed. De rest van de nacht wel heerlijk door kunnen slapen.
Vanmorgen...Jordy zei al, als er kindjes op school ziek zijn, dan wordt er naar huis gebeld en worden ze opgehaald...maar hij zei nergens last van te hebben. Goed 9.00u telefoon...de Volksschule: ''Jordy ist schlecht, kann er abgeholt werden?''
Ik heb Jordy opgehaald, hij zag behoorlijk witjes. In huis heeft hij eerst bij mij in de keuken gezeten (ik was vleeswaren aan het snijden, tussen de wassen door), ik heb er wel een emmer bij gezet. Een goede twintig minuten later voelde hij hetzelfde in zijn buik als op school, hij greep de emmer en daar kwam de hele handel eruit. Mijn gevoel zegt, dat dit weer een paar heel leuke dagen gaan worden...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezellig die versieringen. Ideaal zo die verwarming en lekkere warme voeten als je naar buiten gaat.
Hier heerst ook die vervelende buiktoestanden. Als het je treft ben je echt beroerd. Hier duurt het alleen niet lang. Misschien een troost(schrale) voor je.
Groeeten van Josina en sterkte.

huis tjokvol zei

ooo een fijne buikgriep daar dus,beterschap hoor,en wat gezellig die versieringen,
hoe lang wonen jullie daar nu?en waar woon je precies??

gr yvonne