vrijdag 28 december 2012

Thijs!

Heerlijk! De was is weggewerkt, het huis is schoon van boven naar beneden en zojuist de chocoladetaart uit de oven gehaald! Thijs is morgen jarig!!!!
Wat een dagen zeg, mijn handen zien er niet echt als kantoorhandjes uit...hahahaha, maar het is allemaal voor euh...een goed doel laten we maar zeggen!
Thijs is natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar zijn cadeautjes, al is hij er helemaal van overtuigd wat hij van ons gaat krijgen, want: 'dat heb ik toch gevraagd aan jullie!?'' Verder weten de jongens (denken de jongens), dat er een doos met cadeautjes onderweg is van opa en oma, met cadeautjes voor Thijs zijn verjaardag en nog wat cadeautjes voor de kerst. De doos zal morgen met de 'post' bezorgd worden...oh, ik kan niet wachten...dit gaat een superverrassing worden!!

Vannacht riep Thijs opeens, Erik ging er naar toe en kwam even later met Thijs terug...een hele heftige ademhaling en een ondergrondgeluidje van een zeehond, hij was enigszins aan het happen naar lucht...Erik had Thijs een slok water gegeven, maar dat hielp niet. Ik heb eerst even nagedacht of ik nog iets in huis zou hebben voor dat zeehondengeluidje, maar verder dan een Thijmsiroop kwam ik niet. Thijs heeft dit eerder eens gehad en het leek verdacht veel op Kroep...ik heb, voor als het echt heftig is, zetpillen hiervoor in huis (vorige keer van de Kinderarts gekregen), maar het was vooral dat Thijs zelf in paniek raakte, dus heb ik eerst Thijs geprobeerd te kalmeren en we zijn toch maar met hem teruggegaan naar zijn slaapkamer. Ik ben even bij Thijs gebleven, zodat hij wat rustiger werd en het leek mij mee te vallen. Ik weet dat je met kinderen naar buiten kunt gaan of stomen bij een hete douche, maar ik had het gevoel dat het zo ook beter zou gaan. Ik ben even weggegaan, in overleg met Thijs en tien minuten later weer gaan kijken en toen was hij niet meer benauwd, alleen nog hees en hij vroeg mij: ''waarom deed ik zo raar?'' Dat zei mij eigenlijk wel genoeg, dat hij er niet zelf de controle over had gehad en dat het volgens mij kroep is geweest. Vanmorgen is hij helemaal vrolijk weer opgestaan en hij is alleen nog wat hees en hoest af en toe...ik geef hem nu om de paar uur een kinderparacetamol, maar hij speelt, rent, schreeuwt en kliert...

2 opmerkingen:

huis tjokvol zei

ooo leuk kadootje uit holland ,leuke post,en gelukkig is die weer opgeknapt,fijne verjaardag morgen

Liesbeth zei

Kan heel eng klinken hé,hebben wij hier vroeger ook eens meegemaakt met één van de jongens,gelukkig herstellen ze er snel van!
Alvast een dikke proficiat aan de jarige en...veel plezier met de post van oma en opa!!

Groetjes