maandag 28 januari 2013

Klusochtend!

Maandagochtend...deze week zijn de bedden niet aan de beurt om verschoond te worden, dus dan...ga je maar weer eens klussen! Gelijk nadat ik Thijs weggebracht heb, heb ik m'n oude kloffie weer aangetrokken en ben naar boven gegaan naar het appartement. De woonkamer eerst opgeruimd, wat naar andere ruimtes gezet kon worden, dat heb ik gedaan, de rest in het midden van de kamer tegen elkaar aangeschoven en afgedekt met afdekfolie. Toen de Speis in...daar stond nog een heel vies oud zelfgeknutseld regaal...van hout, de schappen afgedekt met een neplaag tegels en van die gehaakte kantjes op de voorkanten van de schappen gemaakt...zo'n ding ja! Nou, die heb ik heerlijk met een hamer compleet uit elkaar geslagen! Vervolgens netjes alles naar de garage gebracht en toen het 'teviesomaantepakken' vloerje uit de Speis er ook uitgetrokken, alle spijkers, haken en schroeven uit de wanden gedraaid, de bouwstofzuiger erdoor en de Speis is klaar om met gips behandeld te worden! De woonkamer heb ik ook nog even ontdaan van de laatste spijkers en de houders van de gordijnroede en ook deze ruimte is er klaar voor.
Voordat de nieuwe kozijnen komen, wil ik de woonkamer, Speis en de gang zover hebben, dat de gaten gevuld zijn en alles helemaal geschuurd is...zodat na het plaatsen van de vensters ook hier de witkwast erdoor kan! Daarmee zijn we er nog niet natuurlijk, want de vloeren moeten ook allemaal nog gedaan worden...en daarna nog het inrichten, de gordijnen/vitrage/pliché (weet nog niet wat) regelen...van verveling voorlopig dus geen sprake! Maar het voelt wel weer fijn om de handen uit de mouwen te steken!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben jij even nuttig. Volgens mij mag je nu even rustig zitten. Hahaha. Op je gemak bedenken wat leuk is voor de ramen.
Groetjes van Josina

huis tjokvol zei

ooo lekker druk geweestdus,je hebt meer gedaan dan ik,ik kon geen gang krijgen vandaag