zondag 27 januari 2013

Zondag

Het is een echte zondag vandaag, vanmorgen zijn we begonnen met het afbakken van broodjes en een uitgebreid ontbijt. Ik had nog een rol bladerdeeg in de koelkast liggen en appels die op moesten, dus na het ontbijt heb ik een Apfelstrudel gemaakt, voor het eerst. Appelflappen en appelcake dat lukt al redelijk, maar een Strudel had ik nog niet geprobeerd. Ik heb ook dit keer zelf weer een stuk gegeten! Haha, dat is voor mij heel wat! Ik heb de appel in hele kleine stukjes gemaakt, dan vind ik het nog wel redelijk. Thijs vindt het in elk geval heel erg lekker en peuzelt er een flink stuk van op! Erik vond het ook lekker, Jordy een beetje lekker en Luuk is niet zo van de bladerdeeg en wilde het niet eens proberen, jammer.
Het zonnetje stond weer heerlijk op het huis, dus zijn we ook even lekker naar buiten gegaan, de konijnen hadden nog een schoon hok nodig en daarna hebben we met de sleetjes nog een klein stukje gelopen.

Na de middag heb ik een grote pan op de Etagenheizung gezet, om kippesoep te maken! Voor het eerst! Aangezien Thijs geen soep eet, maar wel graag brood, heb ik dan ook maar weer de broodbakmachine gevuld voor een brood. Op zondag zijn we vaak wel van de 'lekkere' toetjes, dus heb ik een chocoladepudding gekookt, een vanillepudding en ook nog slagroom geklopt.

Al zeg ik het zelf, de kippesoep was goed gelukt en heeft heerlijk gesmaakt! Hahaha, deze zondag was dus echt een klungeldag met koken en bakken, heerlijk!

1 opmerking:

Anoniem zei

Echt zondagseten dus. Voor elk wat wils. Gezellig hoor.
Groetjes van Josina