woensdag 30 januari 2013

Slaapkamer en materiaal

Het is alweer woensdag, tjee, de dagen vliegen echt voorbij! Vanmorgen heb ik me alweer nuttig gemaakt boven én beneden! Hahaha, het gaat hier van schuren, naar gipsen, naar badkamer poetsen, Etagenheizung schoonmaken...niet de dingen die ik (op badkamer poetsen na) in Duitsland op mijn lijstje had staan! Ach, ik weet waarvoor ik het doe en zolang je ziet dat het mooier wordt, heb je er ook nog lol aan!

Vanmiddag gaat Erik naar een slaapkamerinrichting kijken in Villach. Erik gaat na het werk even alleen, want de mevrouw heeft haast, ze heeft het huis verkocht en het moet eigenlijk vrijdag allemaal weg... Ik heb het op Willhaben gezien en het stond me gelijk aan, het enige wat ik dus niet weet en de mevrouw mij zo niet kon vertellen, is de maat van het bed...meer dan eens zijn de bedden hier 190cm lang en daar heb ik niks aan. Maar hopen dat het bed toch 200cm is en dat het er goed uitziet! Dat zou dan voor de tweede slaapkamer van het appartement worden, er zitten namelijk ook twee kasten, nachtkastjes en nog een ander kastje bij...duimen dus! Mocht het niet wat zijn, dan heb ik al een volgende inrichting gezien, maar daar moet ik ook de maten van weten!

Inmiddels hebben we ook spullen voor de badkamer van het appartement besteld, een toilet met inbouwspoelkast en alles erop en eraan, een douche'goot' en een thermostaatkraan met douchestang en douche...dit hebben we in Duitsland besteld, dat schijnt hier vrij normaal te zijn, omdat er nogal behoorlijk veel prijsverschil is met de bouwmarkten hier...je moet echt ontzettend oppassen wáár je je materiaal haalt, want zelfs de bouwmarkten hier onderling hebben soms schandalige prijsverschillen voor hetzelfde materiaal! Daar raakt Erik inmiddels steeds meer mee bekend.

1 opmerking:

Anoniem zei

Je bent lekker bezig. Leuk dat uitzoeken toch? En ja die bedden..... Wij hebben eerst ook in 190 geslapen. Gelukkig hebben ze al een aantal jaren de langere versie hahaha. Gisteren kon ik niet reageren op je blog.
De code kwam niet in beeld.
Groetjes van Josina