zaterdag 2 februari 2013

Klusdag en Kinderfasching

Vanmorgen eerst de broodbakmachine aangezet voor een lekker wit brood in de middag. Toen in de woonkamer boven de kast, tvkast en salontafel op de foto gezet...en op Willhaben gezet! Het was al een licht twijfelgeval, deze meubels. Het hoort allemaal wel bij elkaar, het is een geheel, maar heel erg fraai is het allemaal niet meer. Afgelopen week was ik aan het werk in deze woonkamer en hoe vaker ik naar de kast keek, hoe erger ik me eraan begon te ergeren...ik was al op Willhaben aan het rondsnuffelen en kwam erachter dat er best leuk spul is, voor niet al teveel geld en we hebben nog een aantal maanden de tijd...dus vanmorgen de fotocamera gepakt en de boel staat inmiddels online!

Morgenvroeg gaan we alweer kijken bij een bed! Vanmorgen, toen ik onze spullen op Willhaben zette, keek ik even bij de 'vaste' pagina's en daar stond opeens een bed en een woonkamerkast! Mevrouw opgebeld en morgenvroeg gaan we kijken, het is in Villach, dus lekker dicht bij.
Ook heb ik een mooie grote ren voor de konijnen gevonden, die gaan we over een paar weken ophalen, als we de trekhaak onder de auto hebben. Die mevrouw staat het niet in de weg, dus dat is fijn! De huidige ren is voor twee konijnen niet al te groot, maar het gaas kopen om een andere te maken, is vrij prijzig, dus vandaar dat ik voor een tweedehands ren aan het kijken was en deze mevrouw had er één staan, een hele mooie, ook van de bovenkant dicht met gaas, zodat we ook voor de roofvogels niet meer bang hoeven zijn.

Erik heeft vandaag de deuropening van de oude wc boven dichtgemetseld! Er is dus nu een deur minder op de gang in het appartement. We hebben de muur tussen de oude wc en badkamer weggehaald en daarom waren er nu dus twee deuren voor één vertrek...beetje overbodig! Ook is er een muurtje gemetseld voor de douche, het wordt straks echt mooi! Donderdag kwam de bestelling al binnen: de wc met inbouwreservoir en de douche-goot, dus ook daar is Erik al met de eerste voorbereidingen van bezig geweest!

Zelf heb ik vandaag wat gerommeld op de zolder en vanmiddag heb ik de Speis van het appartement helemaal geschuurd en vervolgens helemaal met een sopje afgenomen...hihi, ik was dus weer lekker wit!
Vanmiddag konden we even goed opschieten, want de jongens waren met Ute mee naar de kindercarnaval! In het Knappenhaus begon het vanmiddag om 14.00u en Ute wist dat wij eigenlijk nog wel het een en ander wilden doen, dus stelde ze voor, dat zij met de kinderen er naar toe zou gaan. Ze wilde eigenlijk lopend gaan, maar het heeft hier vandaag echt ontzettend gesneeuwd! Ècht ontzettend, dikke vlokken vielen naar beneden, maar omdat het te warm is, werd het een behoorlijke drekzooi op de straat...ik heb de jongens dus met de auto naar het Knappenhaus gebracht, waar Ute ook was en ze belde tegen 17.00u weer op, Thijs had de knollen gaar en wilde graag naar huis. Aangezien ik in een te stoffige staat was, heeft Erik de jongens even opgehaald.

Nu liggen de jongens lekker gedoucht in bed en zit de dag er alweer bijna op...

1 opmerking:

Anoniem zei

Je bent weer lekker bezig en je zult nu ook wel ondertussen gedoucht en in bed liggen. Weer heel wat werk verzet. Succes morgen met het kijken.
Groetjes van Josina