maandag 18 maart 2013

Vacatures en een dief...

Allereerst wil ik een ieder bedanken, die op welke wijze dan ook van zich heeft laten horen! Lief hoor, zoveel reactie's op de blog van gisteren (veelal ook reactie's via Facebook)!

Zoals gezegd, is Erik vanmorgen naar het AMS geweest en eigenlijk ging dat heel goed. We hadden verwacht dat het een euh...laat ik zeggen: instelling (bloglezers kennen deze benaming wel...) zou zijn, maar Erik is er heel netjes geholpen eigenlijk! Eerst is er van alles ingevuld en gevraagd en daarna kwam de meneer al met een aantal passende vacatures! Toen Erik er weg kon, heeft hij gelijk een aantal gebeld. De meeste bedrijven vragen gelijk om de Lebenslauf per mail door te sturen en bij een ander bedrijf is Erik langs gegaan.
Erik is ook nog bij de oude werkgever langsgegaan, omdat hij graag een bewijs wil hebben, waarin staat dat hij goed gefunctioneerd heeft, dat bewijs wordt, als het goed is, per mail naar ons gestuurd. De mevrouw van de administratie had zo met Erik te doen, dat ze zelf in het weekend nog achter de computer is gaan zitten en een vacature voor Erik opgezocht heeft, in het werk wat ze bij de oude werkgever ook deden, zelfs helemaal een routeplanner erbij! Nou, dat is toch ontzettend lief!!

Bij thuiskomst is Erik gelijk gaan zitten om een mail te kunnen versturen naar een soort uitzendbureau, die hebben namelijk een vacature in hetgeen wat Erik graag zou willen doen! Erik heeft er eerst naar toe gebeld en ook gevraagd of het wel een baan is voor langere tijd en dat is het en de meneer heeft verteld wat Erik allemaal zou versturen en dat is inmiddels de deur uit. Vanavond wil Erik nog een paar mails versturen naar andere bedrijven waar hij ook al naar toe heeft gebeld. En zo is het eerste alweer ondernomen!

De dief...sinds de kozijnen uitgewisseld zijn, hebben we de woonkamer min of meer omgebouwd tot onder andere Speis...dat betekend dus, dat alle etenswaren in de kamer staan, in de stelling die ook uit de Speis komt. Vorige week was ik aan het stofzuigen en zag iets onder de verwarming in de woonkamer liggen...hmmm, kleine pepernootjes? Schuddebuikjes! (kleine pepernootjes voor op de boterham, uit Nederland meegenomen) maar de verpakking zit toch nog dicht? Ik kijk in de stelling en het pak staat er gewoon...maar ik kijk nog eens goed en ik zie dat de verpakking geopend is! We hebben een dief! In de middag zaten de drie heren aan tafel en ik vroeg wie er schuddebuikjes gepakt had...natuurlijk niemand! Maar eentje verraadde zichzelf, door de manier van kijken...de middelste van het stel! Hij wist niet meer waarom hij dat gedaan had...ahum...
Een paar dagen later, leek het net of er chocoladekruimels op de tafel in de woonkamer lagen...hmmm, niemand heeft hier chocolade gegeten, maar ik zag zo verder niets, nou ja, kan me vergissen! Totdat ik dus gisterenmiddag de chocoladelollie's erbij pak, voor het lekkers eten...er missen er twee!! Ik kom met de verpakking de keuken in en kijk ze alledrie aan en gelijk zag ik alweer wie het gedaan had...dezelfde!!! Nou ja zeg! Wat een dief! Hihihi, Erik moest eigenlijk heel hard lachen: ''dat heb ik nou nooit gedaan!'' Ik heb Luuk gezegd, dat ik het niet netjes vindt en als hij wat wil hebben, hij het eerst kan vragen!!
Ach ja, kinderen...hihihi!!

Inmiddels sneeuwt het hier echt ontzettend!!!! Niet normaal meer, zo hard! Er is vandaag minstens 15cm gevallen en het komt nog steeds met bakken uit de lucht!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach ja kinderen verraden vaak zichzelf. Ze denken slim te zijn. Hahahaa.
Groetjes van Josina