woensdag 13 maart 2013

Vitrage, bouwval en budget

Wat een dagje...meten, rekenen, cijfers, prijzen, budget...wat een denkwerk!! Hahaha, ben natuurlijk in de afgelopen tijd iets meer met mijn handen bezig, dus dat denkwerk valt dan nog weer even tegen, hihihihi!

Het begon vanmorgen met de mevrouw van de vitrage's en Plissee's. Ze is geweest, heeft alle maten genomen, we hebben nog even een map met stofjes voor Plissee's doorgekeken en ze had de stof bij zich, die ik uit had gezocht voor de vitrage.
Het grappige was wel, dat toen ik de deur open deed, ze gelijk zei: ''ik ben hier eerder geweest!'' Het blijkt dat ze vorig jaar met de makelaar (waar wij uiteindelijk niets mee te doen hadden), door het huis is geweest, die makelaar is een goede vriendin van haar! In de winkel, toen ik bij haar was en uitlegde waar wij wonen, zei ze: ''is dat een héél oud huis, waar echt héél veel aan gebeuren moet en wat er niet uit ziet?'' Toen gaf ik nog als antwoord: ''Nee hoor, dat is niet ons huis, want bij ons valt wel nog wel mee, het is van binnen zeer gedateerd, maar het is geen bouwval...'' Hahahaha, ze bedoelde dus wel ons huis!! Ze keek bijna haar ogen uit, wat een mooie voordeur en wat een licht hier! Het was hier zo donker, zo...groezelig! Vooral boven vond ze het er nu al mooi uit zien en ze zei meerdere keren: ''wat een verschil!'' Nou ja, dat is dan toch fijn om te horen van iemand, die buiten alles staat!
Maar goed, ze belde een paar uur later om de prijzen door te geven...ik heb maar gezegd, dat ik even moet overleggen...ahum...

Toen ze wegging, heb ik nog even een klein bakje gips gemaakt en ben weer door de gang gegaan voor de laatste vulwerkjes en daarna heb ik de rolmaat gepakt en ben de badkamer gaan meten...de vloeroppervlakte, de wanden...zaterdag gaan we naar de bouwmarkt en willen het een en ander halen, onder andere dus tegels! Ook moesten we weten hoeveel meter strips we nodig hebben en de plafondmaat moeten we vanavond even meten.

Verder ben ik achter de laptop gekropen en heb ons budget erbij genomen. Wat kunnen we uitgeven aan wandtegels en vloertegels, wat voor het plafond en het verdere materiaal. Ik moest nog het een en ander verwerken, want er lagen nog een paar bonnetjes van materiaal wat Erik gekocht heeft, links en rechts wat schuiven, omdat er bij het ene gedeelte iets minder uit is gegeven en bij het andere waarschijnlijk weer nodig is...tja, we hebben natuurlijk wel een budget en dan moet je je er ook aan houden, anders kom je aan het einde niet goed uit, is het geld op en het appartement misschien niet klaar! Tot nu toe gaat het heel goed met het budget en verloopt het eigenlijk zoals ik het opgemaakt had!

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch wel leuk dat die mevrouw het nu zo opgeknapt vond. Had ze dan het prijsje niet schappelijk kunnen houden? Ging het rekenenen nog wel goed of heb je je telraam moeten gebruiken hahahaha. Hoop dat je het zo kunt blijven volhouden.
Groetjes van Josina