dinsdag 2 april 2013

Dé Belastingdienst en onverwacht bezoek!

Daar ben ik weer, ik leef nog! Ben nog altijd niet fit, maar kan inmiddels weer zonder pijnstillers de dag door. Een lekkere verkoudheid begint de kop op te steken, dus ik zal er de eerste dagen nog wel even zoet mee zijn, al ben ik alleen al blij met wat meer energie...
Vanmorgen vernam ik al, dat ik totaal geen energie zou hebben om te klussen, dus toen heb ik maar een heel erg leuk ander karwei gedaan....het heeft te maken met een blauwe envelop...juist, ik heb vanmorgen voor het eerst zelf, online, de belastingaangifte gedaan! Vreselijk, niets voor mij dat. Gelukkig heeft de meneer die ons steeds geholpen heeft de afgelopen jaren, mij vorig jaar al het een en ander verteld over hoe en wat ik in zou moeten vullen, dus ik kwam eigenlijk heel ver en bleef hangen op één punt. Ik heb daarvoor de belastingdienst gebeld...de mevrouw had in elk geval de tijd en heeft haar best gedaan, maar hóe!
''Ik zal het even nakijken...hmmm, daar moet u dit invullen''
Ik: ''dat heb ik gedaan''
mevrouw: ''Oh, oké, euhm...dan moet u even daar kijken en dan dat invullen''
Ik: ''dat had ik ook al gedaan''
mevrouw: ''hmmm, dan had het toch eigenlijk goed moeten gaan....één momentje, ik zet u even in de wacht...''
Ik heb vervolgens nog twee keer in de wacht gestaan en het antwoord bleek uiteindelijk: ''het programma doet dit vanzelf al goed...''
 
Ik weet inmiddels dat de aangifte nog steeds niet goed is, maar dat heeft te maken met dat wij halverwege het jaar 2012 niet meer nederlands belastingplichtig zijn geworden en daar houdt dat programma volgens mij geen rekening mee, ik ga natuurlijk geen nederlandse belasting betalen over inkomsten uit Oostenrijk...maar eens afwachten welk antwoord we op de aangifte gaan krijgen, het is in elk geval de deur uit. Als buiten Nederland wonenden heb je wat langer de tijd om de aangifte in te vullen.
 
Tijdens het invullen en nog op het tijdstip dat Erik Thijs naar de Kindergarten bracht, riep Jordy opeens voorzichtig: ''Mama, daar is diezelfde ree als gisteren weer!!!'' En ja hoor, daar stond de ree, heerlijk van mijn planten te eten! Hahaha!! Ik kan niet zien of dit nou het jong of de moeder is, maar gisteren heeft hij/zij al een begin gemaakt met de groene plant...nou ja, het beestje heeft gewoon honger!
 
 
vanuit de woonkamer heb ik deze foto gemaakt. Je ziet dat de ree opkijkt,
waarschijnlijk hoorde het daar namelijk Erik terugkomen lopen...ietsje later
sprong de ree weg!

3 opmerkingen:

huis tjokvol zei

ooo wauw dat is leuk,opeens zo,n beest voor je raam,geweldig

Anoniem zei

Wat fantstisch dat je zo'n ree van zo dichtbij kan zien. Gelukkig dat je weer wat opknapt. Maar gunst je had toch beter wat leukers kunnen verzinnen dan zo'n blauwe envelop ter hand te nemen. Hihhihi.
Groetjes van Josina

Liesbeth zei

Prachtig zo'n beestje in je tuin!!