maandag 22 april 2013

Steiger, spullen en quard

Vanmorgen waren de dames er weer mooi op tijd bij! Al voor half acht werd er een steiger opgebouwd! Het gaat vlotter als dat ik zelf gedacht had, dat is wel fijn! Vrijdagmiddag heeft Erik bekeken wat ze tot dan toe gedaan hadden en hij is helemaal tevreden, het ziet er echt mooi uit en dan zijn het nu nog maar de kale 'balken' waar je tegenaan kijkt, het wordt met een soort isolatiemateriaal erop gemaakt, dit wordt 'ver-net', dat zijn van die hoekprofielen met een net eraan. Dat wordt weer aangesmeerd en daarna wordt het met een spachtel op kleur gebracht...een heel werkje dus! De buurman vindt het er ook al mooi uitzien, daar heeft Erik een poosje mee staan kletsen. Hahaha, die buurman verklaart ons voor gek, dat wij het boven zó mooi maken, er zelf maar tijdelijk een keertje in zullen trekken, als we een poosje geen gasten hebben en dan de benedenverdieping helemaal aanpakken en vervolgens weer naar ons eigen woongedeelte gaan!! Hij doet alles relaxt en verklaart ons min of meer voor gek, dat we ons zo druk maken...hahaha, een rasechte oostenrijker dus!

Vanmorgen ben ik maar weer eens aan de poets gegaan, dit keer met spullen die van zolder gekomen zijn. Allemaal spullen voor het appartement: een stofzuiger, een strijkplank, een strijkijzer, een koffiezetapparaat...het ziet er allemaal weer helemaal netjes uit! De strijkijzer en strijkplank stonden nog hier in het huis! Ik zou het niet snel gekocht hebben voor het appartement, maar nu het er toch is...dan zet ik het er ook neer! Het strijkijzer had een behoorlijke aangekoekte zwarte plek op de zoolplaat...ik heb internet erop nageslagen en tips opgezocht en nu? Weer helemaal glimmend en bijna als nieuw!! Dat vind ik nou zó leuk! De stofzuiger, koffiezetapparaat en een staafmixer komen nog van Eriks oma...het gaat allemaal weer gebruikt worden.
Verder heb ik alle laatste spullen van Jordy van boven gehaald en in ons gedeelte een plek gegeven, boven is nu echt alles weg, wat er niet hoort...

Morgen gaat de troep uit de garage weg! Er is deze hele week 'Entrümpelung', dit betekend dat er op verschillende plaatsen in het Hochtal allemaal containers staan, steeds op één plek, elke ochtend ergens en in de middag weer ergens anders. Je kunt dan meubels weggooien...en matrassen en veel andere spullen...en laten we dáár nu veel van hebben! Als Erik het weg wil gooien, dan kan het alleen op vrijdagmiddag, omdat hij dan eerder vrij is. Ute bood gelijk aan om te helpen en het dan samen morgen te doen! Vanmorgen heb ik voor de zekerheid nog even gebeld, of de aanbieding van haar nog gold en natuurlijk! Ze wilde eerst morgenvroeg haar eigen spullen met de aanhanger afvoeren en daarna naar mij toe komen...ik heb aangeboden, dat ik morgenvroeg naar haar toe ga en eerst haar help en daarna onze spullen doen...vele handen maken licht werk! Hahaha, ze vroeg of ik een helm heb...'helm?'' Nee, dat heb ik niet. Ze wil het namelijk met de quard en de aanhanger wegbrengen...''Oh, dan kun je de helm van Sepp wel even lenen!'' En zo gaan we dus morgen, met ons twee en de quard met aanhanger de rotzooi van twee huishoudens wegbrengen! Ik ben benieuwd hoe dát gaat!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

even een foto maken van de buurvrouwtjes met de quard en aanhanger en de helmpjes !!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Hahaha, ben ook benieuwd hoe jullie er uitzien op die quad. Succes in ieder geval. En ja die Oostenrijkse snelheid van werken verbazen wij ons ook wel eens over. Maar eerlijk is eerlijk, ze zijn ook wel heeel relaxed. En wij meer gestresst.
Groeten van Josina.

Nicole Orriëns zei

Hoi, we zouden je graag interviewen (via de mail) over je leven in Oostenrijk voor de rubriek Expat Mama's op Het Moederfront. Heb je daar tijd voor en zin in?

We hopen van je te horen!

hartelijke groet,
Nicole Orriëns (http://www.expatmam.com)