zondag 9 juni 2013

Vaderdag, verjaardag en overlijden...

Zondag en hier in Oostenrijk is het vandaag Vaderdag! De tweede zondag in juni is hier de Vaderdag vastgesteld. Het is hier niet zo'n 'ding' als dat we gewend waren, op de radio werd er wel over gesproken (gelukkig maar, anders had ik er niet aan gedacht...), maar gen rare actie's of zo. De jongens hebben een tekening gemaakt voor Erik en samen hebben we een kaart gemaakt en een cadeautje gekocht en we hebben vanmorgen gezamelijk een taart gemaakt, dit keer met nektarinen! Hmmmm, wederom erg lekker en ook lekker fris!
 
Verder is Erik vandaag toch nog weer even de badkamer in gegaan van het appartement, om er de douchekraan en de radiator op te hangen, want daar was gisteren geen tijd meer voor...het gras moest namelijk ook nog gemaaid worden en het grasoppervlak is aanzienelijk...net als alles wat met de Sense (kantjesmaaier) gedaan moet worden...maar fijn, de badkamer is vandaag helemaal af gekomen en de jongens hebben er al proefgedoucht!! Er komt warm water uit de kraan :-) en ik hoefde bij ons beneden geen paraplu op te zetten, dus waarschijnlijk zit alles goed!! Erik en ik gaan er straks ook nog even onder, wij willen natuurlijk wel de eersten zijn, die onder een spiksplinter nieuwe douche staan!
 
Zelf ben ik vandaag weer met mijn rotstuintje verder gegaan, gras eruit getrokken (wát een werk op zo'n helling...je kunt amper staan!) maar goed, vervolgens het Rindermulch (boomschors) er tussen gelegd. Hier had ik helaas niet genoeg van, dus daar moeten nog zo'n twee zakken van bijgehaald worden, maar ik ben nu al blij met het resultaat:
 

Erik heeft er een lat onder gemaakt, zodat als het Rindermulch niet blijft liggen met regen bijvoorbeeld, het dan in elk geval niet zo op straat rolt...en lager ga ik niet met het rotstuintje in verband met de sneeuwruimers in de winter!

En verder...gisteren was mijn vader jarig! Nogmaals even hier: VAN HARTE GEFELICITEERD!! Gisteren hebben we elkaar even gesproken en vanmiddag even geskypt, we zijn weer helemaal even bijgekletst dus!

En dan ook nog even minder leuk nieuws...vanmorgen is de moeder van mijn schoonzus overleden, ze was echt nog veel te jong, al was ze wel ziek...ik denk, dat haar een verder lijden bespaard is gebleven, maar dat maakt het er niet minder verdrietig om... Via deze weg wens ik mijn schoonzus, broer, nichtjes, neefje, net als de andere familieleden heel veel sterkte toe.
Gecondoleerd.

2 opmerkingen:

Liesbeth zei

Dat rotstuintje ziet er echt mooi uit!Je hebt prachtig werk geleverd.
Alles zal nu wel ongeveer klaar zijn zeker om de eerste gasten te ontvangen? Nu het weer nog hé...

Groeten,

Liesbeth

Anoniem zei

Fijn dat de douche klaar is, dan hoeven de gasten niet buiten onder een gieter hahahaha.
Leuk zo dat rotstuintje.
Groeten van Josina.