dinsdag 4 juni 2013

Zwemcursus, radiatoren, administratie en tuinset!

Deze week is de zwemcursus van Thijs! Gisterenochtend gingen ze de eerste keer. Ik breng Thijs gewoon net als anders rond 7.45u naar de Kindergarten en tegen 9.00u lopen ze dan vanaf de Kindergarten naar het zwembad en toen ik tegen 12.00u weer bij de Kindergarten kwam, kwamen ze net weer aanlopen! De zwemjuf heb ik gevraagd of ik Thijs zo mee kon nemen, of dat ik eerst even mee moest lopen naar binnen om het te melden, maar ze zei dat zij het door zou geven, dat ik Thijs opgehaald heb. Ze zei gelijk, dat het heel goed ging met Thijs! Aangezien Thijs in Duitsland natuurlijk al een gedeeltelijke zwemcursus gehad heeft, heeft hij daar nu zijn voordeel van en in plaats van de oranje band (beginnersband) om te krijgen, kreeg Thijs gelijk de gele en daar hadden ze zelfs al wat lucht uit laten lopen, met andere woorden: het gaat goed! Na de gele band krijgen ze alleen nog maar een bandje om voor het gevoel...die witte band doet niets meer, er zit geen lucht in, maar kinderen moeten het vertrouwen krijgen, dat ze niet verdrinken en dat vertrouwen zit eerst nog tussen de oren en daarom die witte band. Thijs vond het in elk geval geweldig en had vanmorgen weer enorme zin om te gaan zwemmen!

Ik heb me gisterenochtend gestort op de radiatoren...grrrrrr...drie stuks heb ik er buiten neergezet, eentje heb ik er gewoon licht geschuurd (die had teveel zakkers....), een volgende heb ik de kleine 'bladderpunten' afgekrabt en toen geschuurd en de derde...pffff, die heb ik eerst afgestoken (?!), toen met de staalborstel behandeld en daarna met schuurpapier...en toen nog eens met de staalborstel en weer met schuurpapier...vervolgens schoongemaakt en vetvrij gemaakt...uiteindelijk heb ik van de vier radiatoren er gisteren nog twee helemaal klaar kunnen krijgen, de derde heb ik vanmorgen al klaargemaakt en de vierde moet nog zeker twee keer gespoten worden...maar het begin is er! Het is alleen geen aanbeveling voor de rug, die radiatoren verslepen...

Tussendoor vanmorgen een uur strijkwerk weggewerkt en nog wat administratie gedaan. Ik moest nog een telefoontje plegen voor de verzekering van het appartement, mailtjes versturen...leuk hoor, een gast had een aantal vragen gesteld via de mail, dus daar ben ik echt even voor gaan zitten om het te beantwoorden! Het voelt wel grappig...alsof je een echt eigen bedrijf hebt!

Erik heeft gisteren de tuinset opgehaald!! Wauw, ik ben helemaal blij, het is MOOI!! Zes donker anthraziete stoelen met kussens erbij en de tafel...wauw, die is echt fraai. Het is een vrij donkere met donkerbruin, anthrazit en goud! Heel apart, ik heb het in elk geval nog bij niemand zien staan en dat bevalt met wel :-) ! Vanmorgen heb ik mijn vaders advies maar opgevolgd...de hele boel in de autowas gezet! Om een extra beschermlaag aan te brengen...ik kan leuker werk bedenken (en dan bedoel ik niet radiatoren spuiten), maar goed, als dit er goed voor is...ik moet het zometeen alleen nog even uitboenen, want het wilde niet zo goed drogen, de autowas en er zit natuurlijk al een soort laag vanuit de fabriek op, dus daardoor zal het ook langer duren...ik ga dus nu maar weer even naar de 'werkplaats'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat leuk dat het zwemmen goed gaat. Dat is goed voor het zelfvertrouwen. Kan me voorstellen dat je hebt staan grommen bij je radiatoren. I.p.v. dat je ze geplaatst kunnen worden moet je weer overnieuw beginnen. Zeg maar je bent een echt bedrijf hoor. Je verhuurt toch? In het weekend mag je op de tuinset zitten, dan is het vast ook nog mooi weer!
Groeten van Josina.