woensdag 3 juli 2013

Boodschappen en Willhaben

Wederom vandaag een prachtige dag! Het zonnetje schijnt, al is ie af en toe achter de wolken, maar komt keurig steeds weer terug! Het is al heerlijk warm buiten!

Vanmorgen alweer een paar boodschappen gedaan, dat is wel erg lekker hoor, zo'n winkel zó dichtbij! Natuurlijk haal ik er niet de grote inkopen, die doe ik in Villach, maar als je iets nodig bent, wat fruit, bakprodukten, crackers, koffie...dan haal ik het daar! Daarna aan de poets geslagen, opgeruimd en toch nog weer wat administratie weggewerkt...er kwam post vanuit het Finanzamt. Net als in Duitsland, moet je ook hier blijkbaar jaarlijks aantonen, dat jouw recht op de Familienbeihilfe blijft bestaan voor het komende jaar. Waar je in Duitsland jaarlijks naar de gemeente moest, om een formulier te laten ondertekenen dat de kinderen allemaal nog in leven waren, moet je hier nu aantonen dat jouw kinderen daadwerkelijk naar school gaan. Ik heb er voor de zekerheid even achteraan gebeld en navraag gedaan en vervolgens alles gelijk in orde gemaakt en de envelop gaat zo met de post!

Vorige week hebben we na de vrijdagse wandeling hier een Jause gehouden, dat was gelijk een aanleiding voor een aantal om het appartement te kunnen bekijken! Alleen Ute had het nog maar gezien en aangezien we tot op het laatst vol bezig zijn geweest en er daarna gelijk gasten in kwamen, kon ik het niet meer laten zien. Maar omdat de gasten er op donderdag uit zijn gegaan, lukte dit dus op vrijdag wel! Martina was heel benieuwd naar de badkamer, omdat zij haar eigen ook wil gaan verbouwen, ze wilde dus wel ideeën opdoen en Gissie was gewoon benieuwd naar alles, omdat zij jarenlang de postbode in Bleiberg is geweest en de vorige bewoners ook goed kende, maar alleen tot aan de voordeur is geweest, was haar nieuwgierigheid wel flink opgelopen! Ik heb ze meegenomen in het appartement en ze waren enthousiast! Leuk hoor, die verbaasde gezichten, omdat we van te voren even in onze eigen keuken hebben gezeten, waar alles dus nog in de oude staat is... Gissie was vooral onder de indruk van het meubilair! De keuken: ''wow, die is mooi, waar heb je die gekocht?'' Ik vertelde dat ie van Willhaben af kwam en dat we daar echt heel veel geluk mee hebben gehad! Helemaal verbaasd, dat deze keuken dus tweedehands is! De slaapkamer...''wat een leuk bed! En die lampjes passen er zó mooi bij..'' Ute gaf antwoord: ''Willhaben...zowel bed als lampen...''. Gissie was verbaasd. Ik liep al door naar de andere slaapkamer, maar Gissie bleeft staan in de gang, bij de kast met de spiegel: ''Mah, deze is mooi, stond die nog in het huis?'' Hahaha, Ute gaf wederom antwoord: ''W-I-L-L-H-A-B-E-N!!!'' Gissie sloeg haar hand voor de mond: ''Ik ga vanaf nu ook op Willhaben kijken!'' En de badkamer vonden ze helemaal mooi, Gissie vroeg wie de tegels gezet had, toen ik zei dat Erik dat gedaan had, was ze helemaal verbaasd: ''maar hij doet toch iets met elktra?''
Leuk hoor en ook wel erg fijn, dat ze het nu gezien hebben, dat praat toch wat makkelijker! En natuurlijk zijn wij trots!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig ...de bewoners niet van willhaben !!!!!
Leuk dit soort reacties !

Tot gauw ........