dinsdag 2 juli 2013

Poetsen en budget

Gisteren zijn de nieuwe gasten aangekomen, gasten die we kennen! En voor de jongens helemaal fijn, want ze hebben maar liefst vier kinderen bij zich! Gisterenmiddag hebben ze dan ook de hele middag buiten gespeeld met z'n allen, erg leuk!
Het geluk was dit keer voor mij, dat ik dus niet binnen een paar uur de woning helemaal schoon en opgemaakt hoefde te hebben! Vandaar dat ik dit keer ook weer wat uitgebreider schoon heb kunnen maken, de ramen allemaal weer gelapt...(hihihi, ik heb echt waar, nog nooit zó vaak ramen gelapt als de nieuwe ramen van het appartement!!) maar goed, het 'voelt' wel weer lekker fris aan. Alle hoekjes en gaatjes van de ruimte's meegenomen, keukenkastje nog een keer door, kamerkast voor een gedeelte nog weer schoongemaakt...vervolgens van de driepersoonsslaapkamer nog weer twee nieuwe foto's gemaakt, dit keer met iets meer 'aankleding' dan de vorige foto's. En zo klungelde het lekker verder en nu, voor zolang de gasten er zijn, weer een pauze!

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan! Nadat Thijs weggebracht is, heb ik boodschappen gedaan en vervolgens Jordy geholpen met de konijnen (Jordy heeft dinsdags het eerste uur vrij). Daarna naar de gemeente gefietst om het bonnetje van de Tax weg te brengen en bij thuiskomst heb ik zowaar een poetslap gepakt en de fiets gepoetst...het zwart was namelijk grijs geworden, van de stof...de fiets glimt dus weer, Erik moet alleen de kettingen e.d. insmeren, dan is de fiets weer helemaal klaar!

Verder weer eens een stapel administratie weggewerkt, rekeningen betaald etc.
Afgelopen week heb ik het hele budget er weer eens bij genomen...nu zijn de onkosten in het appartement wel gemaakt en de laatste 'ontbrekende' spullen zijn gekocht. Ik heb alles op een rij gezet en natuurlijk zijn we over ons budget geschoten, maar dat kon ook haast niet anders...waar we ''alleen'' een andere badkamer wilden, hebben we de hele muur gesloopt, alle leidingen en afvoeren vernieuwd...waar we ''alleen'' een andere keuken wilden plaatsen, moesten heel wat stroompunten geplaatst worden, daardoor dus veel geslepen worden in de muren en uiteindelijk ook veel weer opnieuw dichtgesmeerd worden en een superboiler (grrrr) is er geplaatst. Waar we gedeeltelijk de vloeren wilden hergebruiken, hebben we dit alleen maar in beide slaapkamers gedaan en de rest is helemaal nieuw...en ga zo nog maar even door! Uiteindelijk hebben we ons budget met ruim 12% overschreden, ik weet niet of dit een beetje normaal is, maar ik vond het uiteindelijk wel netjes eigenlijk, voor iemand (ik dus) die voor het eerst zulke inschattingen moest maken! Nu gaat er hier een dikke streep onder en kan de rest gepland worden!

1 opmerking:

Anoniem zei

En dat op een hele woning ,is het best goed geschat toch !en niet te schoon worden met al het poetsen ,is maar goed dat je er geen hekel aan hebt .En inderdaad er gaat niets boven een schoon appartement .We verheugen er ons op !!!!!!!!!