dinsdag 1 oktober 2013

Grote buit, tandarts en Mehrkindzuschlag

Goedemorgen allemaal!
Ons uitstapje naar Villach is goed geslaagd! Erik is ook meegegaan en heeft Jordy en mij bij het winkelcentrum afgezet en is met Luuk en Thijs doorgereden. Erik heeft bij zijn 'oude' werkgever nog wat laten ondertekenen en even met de 'oud-collega's' gekletst. Ze zeggen het echt jammer te vinden dat er voor Erik niet meer genoeg werk is...Erik vertelde waar hij inmiddels mee bezig is en waar hij probeert een baan te krijgen, de ene collega zei dat hij bij die bepaalde werkgever iemand kent en dat hij die persoon zal gaan bellen! Inderdaad kreeg Erik een uur later een sms dat die collega er naar toe heeft gebeld en hoopte dat hij iets voor Erik heeft kunnen betekenen, netjes toch?
Inmiddels waren zowel Jordy als ik al geslaagd voor een lekkere wintertrui en had Jordy net bij de andere winkel een mooie winterjas aan, toen Erik er met Luuk en Thijs aan kwam lopen. Thijs kon ook zo de ski-jas en skibroek die ik al vasthield aanpassen en het was goed! Die winkel gingen we dus ook bepakt weer uit en moest Erik nog even meelopen naar de winkel waar Jordy en ik geslaagd waren voor een trui...hahaha, nu hij er toch bij was...ik had een mooie trui gezien voor Erik en zowaar zijn we die winkel opnieuw uitgegaan met voor Erik twee truien, voor Thijs en voor Luuk ook een trui! Dat was dus nog eens een goede middag, met een grote buit, voor niet al teveel geld. En zo heeft Thijs ook een keer wat nieuws...want hij draagt dan veel kleding van Jordy en Luuk en ook heel veel van wat ik krijg van anderen, hij vindt het helemaal niet erg en zegt alles prachtig te vinden, maar heel af en toe een nieuw kledingstuk is natuurlijk ook wel leuk!

Jordy en Luuk hebben gisterenavond de derde Taekwondo-les gehad en ze vinden het nog steeds leuk! We hebben de aanmeldingsformulieren in huis liggen, die zullen we dus maar eens invullen en donderdag afgeven, want ze mogen twee weken Schnuppern en dus vrij meedoen en die twee weken zijn donderdag voorbij!

Vandaag eindelijk een afspraak gemaakt bij een tandarts...oeps, dat hadden we al veel eerder gemoeten, maar de tandarts die ik toen belde had geen plek meer voor een gezin en de andere tandartsen zitten op heel lastige plekken in Villach. Nu hebben we een tandarts gevonden in Nötsch, net zo handig en hooguit tien minuten rijden. Volgende week gaan we er naar toe en dan hopen we natuurlijk dat het goed bevalt! Het lastige is, dat bijna iedereen hier wel een tandarts kent, maar je hoort maar weinig positiefs...de ene durfde ik na een verhaal al helemaal niet meer te bellen en wie ik ook vraag, er mankeert aan elke tandarts wel iets. Nu heb ik niemand meer gevraagd en gewoon een afspraak gemaakt en dan gaan we zelf wel beoordelen hoe deze tandarts is!

Morgenochtend ga ik zelf naar Villach. Ik moet nog even naar het Finanzamt, regelen dat we het Mehrkindzuschlag krijgen...ik had het al veel eerder aan moeten vragen, maar het Finanzamt heeft maar korte openingstijden, alleen in de ochtend, dus ik schoof het steeds voor me uit en tja, nu is de auto er...ik heb er al naar toe gebeld en het schijnt dat ik er gewoon maar even een formulier in hoef te vullen en dan is het klaar. Het Mehrkindzuschlag krijg je bij drie of meer kinderen in een gezin en wordt gewoon elke twee maanden bij de normale Familienbeihilfe uitbetaald.

1 opmerking:

Liesbeth zei

Leuk dat je zo geslaagd bent met je aankopen!! Hier hebben ze ook al het nodige voor de wintermaanden.
Veel succes nog bij de tandarts!