zaterdag 5 oktober 2013

Diepvries, aanhanger en site

Een goed besteedde zaterdag vandaag! Vanmorgen eerst even de vriezer van het appartement aangezet en na het ontbijt heb ik de inhoud van de onze erin gepakt...daar was ik al druk mee bezig geweest om die inhoud te reduceren :-) zodat het ook zou gaan passen, want onze eigen dat is zo'n grote staander. Het is alleen nog wel een vrij oude, die je eens in het jaar (tenminste, dat doe ik) moet ontdooien, dan komt er weer een litertje of tien aan water uit... ik vind het geen leuk werk, het is koud aan de handen en voordat alles ontdooid is, ben je wel even verder, ook al zet je er pannetjes heet water in! Maar fijn, de boel is weer ontdooid, helemaal schoon en fris en inmiddels alweer netjes ingepakt. Wat strijkwerk weggewerkt en nog wat klungeldingen meer gedaan. Na de middag even samen met Erik naar de winkel gelopen om de wekelijkse broodbestelling en nog een paar dingen meer op te halen en zojuist heb ik alle zes de broden gesneden en verpakt de schone vriezer ingedaan!

Erik is vandaag met de bestrating verder gegaan en heeft voor zover het nu kan, de boel af. Dit betekend dat we vanaf het oprit via de bestrating nu bij de nieuwe zijdeur kunnen komen! Verder heeft Erik de aanhanger leeggehaald, want als het goed is, wordt deze morgen opgehaald, hij is verkocht! Tevens krijgen we morgen bezoek, van mede-emigranten, zij hebben belang bij twee van de drie kinderfietsen, dus ze gaan morgen even kijken of de kinderen ermee overweg kunnen, zo ja, dan zijn we ook twee fietsen kwijt!

Verder ben ik gisterenavond en vanochtend bezig geweest met onze eigen homepage...wij staan inmiddels vermeld bij de officiële pagina van de gemeente, kijk maar eens onder:
Gemeente Bad Bleiberg

en toen kreeg ik opeens een berichtje van Peter, zijn naam is hier al eens eerder gevallen :-). Peter vertelde dat hij een deel van onze foto's op de site niet kon zien... ???? Ik vond het heel vreemd, want ik kon ze wel zien! Volgens Peter had dit te maken met de 'browsing history' van de computer, de computer herkent de geopende pagina's en laat ze zien zoals eerder...ik hoop dat ik het voor de geleerden onder ons een beetje correct beschreven heb :-) . Ik snapte er eerst helemaal niets van, ik zie de foto's wel, maar anderen blijkbaar niet... gelukkig hield Peter vol en vertelde waar het eventueel aan kon liggen. Pas in bed gisterenavond viel bij mij het kwartje! Vanmorgen ben ik gelijk aan de slag gegaan en gelukkig, alles is weer in orde!! Nogmaals bedankt Peter!

Ach en zo krijg je een zaterdag wel vol!!

Geen opmerkingen: