vrijdag 15 november 2013

Wandelen? Rekening en spaarpot

Gisteren was net alle sneeuw weg en vannacht is het weer begonnen te sneeuwen! Totaal niet erg, alleen het is van die vieze natte sneeuw, het is glad en de jongens kunnen er al helemaal niets mee...dat is erg jammer. Aangezien het vanmorgen eerst gewoon sneeuwde en het vrijdag is...heb ik mijn wandeltenue aangedaan. De sneeuw was inmiddels wel erg fijntjes geworden en leek op regen, maar was het net nog niet. Via (de inmiddels erg handige) Whatsapp had ik gisteren al vernomen, dat er niet veel mee zouden gaan, vanwege werk en ziekte onder andere. De persoon die nog wel mee zou gaan, was niet bij de Kindergarten...tja, even nog met Martina staan kletsen en toen besloot ik dat ik maar eens omhoog zou lopen, richting Burgi en Gerhard. Ik werd al opgewacht! Maar dan wel zwaaiend en winkend vanaf de voordeur. Gerhard stond in de opening: ''Karin kom binnen, we kunnen echt niet wandelen nu, het is te glad en je bent zó nat...''. Het bleek dat Manu er inmiddels ook al binnen zat! We hebben even gekletst (nou ja, een dik uur) en toen ben ik met Manu weer weggegaan, jammer van het wandelen, maar toch even gezellig!

Ik heb nog even wat brood gehaald bij de winkel, want inmiddels hebben we ook niet meer genoeg aan onze zes broden in de week... en bij de winkel kwam Michi naar mij toe lopen, ze werkt er: ''Karin, je had gisteren een kaart bij de balie neergelegd voor de post, maar die bleek niet voldoende gefrankeerd, ik heb even bijgefrankeerd, dus ik krijg nog 70 cent van je...'' Hahaha, heerlijk dat dit allemaal zo kan!

Inmiddels hebben we de rekening van de graafwerkzaamheden ontvangen, zoals te verwachten wat duurder dan de offerte...tja, daar kunnen we weinig aan doen, het wás ook gewoon echt heftig, ze hébben enorm veel moeten wegbikken van de rotsen, maar ze hebben doorgezet en zijn doorgegaan om alles in orde te maken. Bij de offerte zat ook nog niet de nieuwe riolering ingecalculeerd, dus dat was zeker al een bekend iets. Wij zijn ervan overtuigd dat die andere firma het niet zo gedaan zou hebben...want die waren er echt van overtuigd dat er daar geen rots zou zitten en daarop was die offerte dan ook gebasseerd...en die zouden achteraf ook geen garantie geven, wat we bij deze firma wel hebben. Ach en als ik de rekening binnen een paar dagen zou betalen, mocht ik 3% van de rekening afhalen, dus dat heb ik ook gedaan, want op zo'n bedrag is die 3% een redelijke korting!

Voor nu is daarmee onze grote reserve aan spaargeld weg en dat voelt best gek...we hebben nog wel spaargeld, voor onvoorziene dingen (een kapotte wasmachine bijvoorbeeld) en ook het geld waarvan ik van mening ben, dat we teveel terug hebben ontvangen van de belastingdienst, dat is er nog en daar komen we voorlopig ook niet aan, totdat ik een aanslag in handen heb van dat jaar. Ook heb ik nog wat geld gereserveerd voor een begin aan de verbouwing van de slaapkamer van de jongens, maar verder is er niet. Zoals ik al eerder verteld heb, zijn er nog genoeg klussen in dit huis, die niet veel geld kosten, maar vooral zweet! We gaan dus gewoon vrolijk verder!! In de komende maanden proberen we wel weer een spaarpot op te bouwen voor bijvoorbeeld een keuken en badkamer...maar dat duurt gewoon een flink aantal maanden en daar zal zeerzeker pas na het volgende gastenseizoen ook maar iets voor opgebouwd zijn, maar dat is niet erg, al zou het geld er nú voor zijn, dan is er de tijd niet voor om het in te bouwen, er moeten namelijk eerst nog heel veel andere dingen in die ruimte's gedaan worden!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, die gladdigheid kan je behoorlijk opbreken als je gaat wandelen. Vooral als je weer omlaag gaat. Maar leuk dat Einheimischen je waarschuwen. Wat geweldig dat er dan een postzegel bijgeplakt wordt. Zie dat in nederland niet echt gauw gebeuren. Geniet er lekker van joh. En misschien win je wel een loeterij voor je verbouwingen hahahaha. Groetjes van Josina.