dinsdag 4 februari 2014

Een beeld...

Nu even geen sneeuw...hihihi, het is droog op het moment, al wordt er wel weer iets sneeuw voorspelt, maar dan ook echt iets...daar gaan we dan ook maar even van uit!
Erik is vanmorgen weer naar het werk gegaan, de weg bleek goed begaanbaar en hij was om de normale tijd over, dus dat is alweer mooi! Thijs is vanmorgen naar de Kindergarten gegaan, die haal ik zo weer op en Jordy en Luuk zijn nog thuis, ik zal vanmiddag nog wel horen of er morgen weer school is, waar ik eigenlijk wel vanuit ga. 
Gisterenavond hebben we voor onszelf geprobeerd te schatten, hoeveel sneeuw we sinds donderdag (dus niet dat wat er al lag) erbij hebben gekregen en we weten het niet precies, maar we hebben tussendoor wel een paar keer werkelijk gemeten en een aantal keren geschat (van dat wat we van het oprit schuiven steeds) en we komen in elk geval op een 1.20 m uit...en dat is het dan minimaal geweest!

Ik had al gezegd, dat we inmiddels weer in ons eigen vertrek zijn getrokken...ik zal even een beeld geven, schrik niet! Hahaha, voor ons is het al een hele verademing, maar voor een aantal zullen de wenkbrauwen omhoog schieten...
We komen nu ook in de knoei met een aantal meubels, twee kasten om precies te zijn, twee keer een model televisiekast...dat is wel erg balen moet ik zeggen, want juist het ene meubelstuk vinden wij erg mooi en willen we liever niet kwijt, maar het past gewoon echt niet meer in ons vertrek...we hebben van alles geprobeerd en van alles gemeten, maar nee, het lukt echt niet. We hebben al een poging gedaan om het in het appartement te kunnen plaatsen, maar ook daar kan het gewoon echt niet!! Vandaar dat ik dus nu beide meubelstukken op de foto heb gezet en te koop aanbied op Willhaben....natuurlijk probeer ik er het maximale uit te halen, wij hebben er ook veel geld voor betaald. Het kan dan ook zijn, dat het voorlopig niet lukt, maar wij hebben de tijd! 
Op de foto hieronder gaat het om de kast rechts naast de bank...


Het ene bankstel hadden we al verkocht en het overgebleven stuk staat er nu nog...ook daar zal in de toekomst verandering in gaan komen...ik heb namelijk een hoekbank uitbedacht...die zou hier super staan!!


op deze foto gaat het om het kastje waar de tv op staat...die staat nu ook te koop

Op de foto hieronder zie je nog de oude bank bij de tafel staan, voor nu als oplossing, maar bij de tafel, willen we buiten onze eigen stoelen aan de ene kant om, ook hier graag een bankje hebben, zodat je die voor zowel bij de tafel kunt gebruiken, als dat je die bij de woonkamer kunt betrekken! En de keuken op de achtergrond...ach ja, die is functioneel!

Hieronder de gang! Veel van jullie zullen die misschien nog niet eerder hebben gezien...maar voor degenen die 'm wel kennen, zien de verandering! Hier staat voorlopig onze Speis (helemaal rechtsachter), de garderobe (daar weer voor, rechts) en daarvoor de kast die nu als boeken- en spelletjeskast dient! Hier zal in de toekomst het plafond er ook uitgaan en hier komt dan eenzelfde vloer die we in de kamer/keuken willen hebben...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Karin ! Het lijkt zo wel een stuk ruimer ,en zeker gezien vanuit de keuken .
En de nieuwe verwarming maakt het ook alweer een stuk mooier .Als je de kasten niet kwijt kunt ,is het dan geen optie om er een in te korten?
De gang is nu ook een stuk ruimer geworden ,nu alles aan een kant staat .
Het kan alleen nog maar beter worden met alles wat jullie nog willen doen .Succes .....

Ma ...

huis tjokvol zei

heerlijk toch om zo je eigen stekkie te maken,ziet er ruim uit hoor,succes met de rest.

mylene zei

Hallo karin! Ik ben zo blij met jouw blog. Wij zijn volop bezig het het idee; emigreren naar oostenrijk. Van het weekend gaan we naar de emigratiebeurs. Wellicht weer een stapje verder. Toch vind ik het lastig. Er zijn zo veel dingen die we nog willen weten. Mijn partner is nu nog bezig met zijn diploma electrotechniek. Sept 2015 is hij klaar en hopen we dichter bij ons besluit te komen. In ieder geval helpt jouw blog me wel een stap verder met bepaalde dingen. Leuk! Groetjes mylene

Anoniem zei

He Karin,

Echt super zeg zo die ruimte!! Ziet er nu al goed uit hoor, ik krijg meteen het gevoel dat je er adem kunt halen.

Groetjes Corine