vrijdag 4 april 2014

Bladhark, schuren en poffertjes!

Het is vrijdag, maar geen wandeldag voor mij...ik had gewoon mijn hoofd niet leeg genoeg om lekker te kunnen wandelen! Er stonden gewoon nog teveel dingen op mijn doe-lijstje...haha, geen geschreven lijstje, maar een lijstje in mijn hoofd. Het weer is deze week een heel stuk beter geweest dan vooraf voorspelt is, dat betekende dat ik daardoor ook veel naar buiten kon...maar er was/is gewoon nog zoveel te doen, nadat de sneeuw weg is gesmolten...en morgen wordt er dan nu toch regen voorspelt en een stuk lagere temperatuur. Ik ben dus thuis gebleven vanmorgen, heb eerst een was buiten gehangen en een tweede was aangezet en toen naar buiten, weer in de aanslag met bladhark! Al heel snel kon ik de bodywarmer uit doen en iets later ook de trui, en nu loop ik nóg in tshirt! Eerst heb ik het hele terras, het stuk onder de bomen (bij de schommels van de jongens) en het stuk boven het terras met de bladhark gedaan...JEE wat een blad, takken en dennenappels!!! Alleen al op het terras had ik drie grote hopen liggen en verderop nog eens drie...
Vorig jaar heb ik alles met de kruiwagen afgevoerd het bos in, maar je moet een behoorlijk schuine helling op, wat dus heel zwaar is en je komt met de kruiwagen niet ver het bos in. Vandaar dat ik nu in de aanslag ben gegaan met drie emmers! Alleen vanmorgen al, heb ik bij elkaar zeker 50 emmers volgepropt gedumpt in het bos! Gewoon netjes verdeeld hoor en wel zo, dat je het eigenlijk niet eens terugziet, maar wel ver genoeg dat wij het niet meer in onze tuin krijgen :-).
Vanmiddag na het eten, ben ik met Thijs nog weer even het weiland op gegaan en heb daar alles bij elkaar geharkt en samen met Thijs emmers gevuld en weer naar het bos gebracht...en nu ziet het er allemaal weer netjes uit!! Hahaha, ik heb vandaag dus meer beweging gehad dan dat ik met het wandelen gehad zou hebben, ben bang dat ik het vanavond, zoals bijna elke avond deze week, zal moeten berouwen, maar goed, dat heb ik er voor over! Dit karwei, op deze schaal, hoeft eigenlijk maar eens per jaar! De rest van het seizoen doe je steeds stukje bij beetje en met grasmaaien blijft het weiland gewoon netjes, dus hoef je daar niet met de bladhark meer bij.

Erik is inmiddels met de kamer van Jordy klaar met het schuren, morgenochtend de kamer van Luuk en Thijs en daarna kan er geschilderd worden!

Zometeen eten we poffertjes! Voor het eerst met eigengemaakt beslag! Ik had steeds nog de mix uit Nederland meegenomen, maar die is op, vandaar dus weer even een speurtocht op het internet, recept gevonden en dat staat nu te rijzen en de poffertjespan staat al klaar op tafel! Wij hebben zo'n pan op stroom, zodat je gezellig aan tafel de poffertje kunt bakken!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!!

Geen opmerkingen: