maandag 7 april 2014

Voorstrijk en Leberkäse

Zow, de voorstrijk van de wanden op de slaapkamers is klaar, ik ben vanochtend al in de weer geweest. Niet alle wanden moesten worden gedaan, maar vooral de nieuwe muur en dan daar waar met gips het een en ander bij is gewerkt...en dat waren best wat plekken, want er is natuurlijk veel geslepen voor het plaatsen van de stopcontacten, de nieuwe stroompunten in het plafond en voor de nieuwe radiatoren! Aansluitend gelijk maar weer de dweil door de kamers gehaald, want alles wat je er ook doet, stuift!
Gisteren...nadat Erik in de ochtend het laatste klus en rommelwerk gedaan had op de slaapkamers en daarna de bezem erdoor had gehaald en na de middag, toen alles goed 'bezonken' was, heel voorzichtig het plastic tussen de slaapkamers en de gang weg haalde...OEI...ik dacht serieus dat ik een vieze bril had, ik zag gewoon een waas en nou ja, mijn bril is wel vaker erg vies, dus ik nam mijn bril, hield 'm onder de kraan, met een theedoek schoongepoetst, opzetten en...Aaahhh, het lag niet aan mijn bril!! Er hing gewoon door het hele woonhuis een waas! Erik zag het ook en keek eerst verbaasd, zich afvragend wat dat was...nou ja, het kwaad was al geschied...tuindeur open en alles maar even laten gaan. Tja, dat hebben we ook weer gehad.
Vanaf nu zal het alleen nog maar opbouwen zijn op de slaapkamers!

Gisteren heb ik weer het een en ander gebakken. Vorige week vroeg Thijs wanneer we eindelijk weer eens van die jamflappen gingen eten :-). Ik had dus bladerdeeg gehaald en gisterenochtend zowel jamflappen gebakken als flappen met een notenvulling. Van de tweede rol bladerdeeg heb ik vlak voor het avondeten worstebroodjes gemaakt, knakworsten in stukken en daar bladerdeeg omheen draaien en afbakken, erg lekker en makkelijk! Ook had ik nog een Leberkäse liggen...dat had ik voor het eerst gehaald, nadat Erik het een keer op het werk gegeten heeft. De Leberkäse moet je opwarmen in de oven en dan warm snijden en op een broodje doen, wat mosterd erbij en smullen maar! Voor ons was dit dus voor het eerst. Luuk en Thijs wilden het al niet eens proeven, maar Jordy, Erik en ik hebben er lekker van gegeten, dat kennen we nu ook weer!
Alleen....toen we nog maar net in bed lagen, begon mijn maag een beetje op te spelen. Ik draaide verschillende kanten op, maar fijn voelde het niet. Ik ben heel rustig blijven liggen, hopende in slaap te vallen, maar net toen ik in slaap wilde vallen, hoorde ik boven een redelijke knal (bleek dat Thijs weer eens uit bed gevallen is) en gelijk speelde mijn maag weer heftig op. Snel uit bed, een emmer gepakt, maar ik wist niet zo goed waar ik naar toe moest, oh, wat was ik misselijk! Ik ben, met de emmer tussen de benen geklemd, op de bank gaan zitten, maar ja, mijn probleem: ik kan heel slecht tot niet spugen... ik word gewoon vreselijk misselijk, maar er komt niets! Ik voelde het bloed uit mijn lippen trekken en mijn benen en armen begonnen te tintelen, het zweet brak mij uit, maar ik klapperde van de kou...ik ben een verdieping lager gegaan, op de knieën op de grond, emmer onder mij en hangend met mijn hoofd erin en de armen steunend op de rand van de emmer...dat zal er ongetwijfeld grappig uit hebben gezien! Ik heb gepuft alsof ik moest bevallen, geprobeerd mijn maag iets samen te drukken, maar nee, er kwam niets. Na een goede vijftien minuten zo op de grond het hebben gehangen, ben ik voorzichtig opgestaan en vergezeld van de emmer naar bed gegaan, lamp aangedaan en aan gelaten, omdat ik nog steeds zo draaierig was. Gelukkig ben ik in slaap gevallen en heb de lamp tussendoor nog uitgeknipt...ik heb verder goed geslapen, ontzettend gedroomd, mijn maag voelt nog niet helemaal als vanouds, maar ik ben niet misselijk meer. Tja en dan zeg maar waar het van komt!

Geen opmerkingen: