dinsdag 8 april 2014

Wapperende was en nieuwe douche!

Vanmorgen om 8.00u had ik al heerlijk twee wassen buiten aan het balkon hangen! O, ik vind dat zo heerlijk hè! Fris wapperende was, in het zonnetje te drogen, later vandaag lekker in de kast na wat strijkwerk...super!
Inmiddels is de oude radiator van Jordy's kamer weg, de buizen zijn afgeslepen en de gemaakte gaten in de vloeren op beide kamers zijn gedicht! Vanavond wil Erik het egalisatievloertje erin doen. Erik heeft gisteren bij de bouwmarkt ook de twee vensterbanken voor de slaapkamers besteld, die waren er ook nog niet...we hebben in ons woonhuis nog nergens vensterbanken, sinds de nieuwe kozijnen erin zitten. De jongens krijgen dus de primeur :-) !

En ach...waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt...oei, wat baalde ik een uur geleden!! Zoals ik al zei, de oude radiator is verwijderd, in de kelder moesten er daarvoor de twee oude leidingen doorgeslepen worden en van het circuit verwijderd worden, waardoor dus ook weer het water uit het hele verwarmingscircuit moest. Erik heeft de koppelingen weer dichtgesoldeerd en toen kon het water weer op de radiatoren, ik heb gisterenavond geholpen met alle radiatoren te ontluchten, zodat ze weer goed vol konden stromen met water. Vanmorgen nog weer een rondje ontluchten gedaan (even tellen...15 stuks aan radiatoren op dit moment) en wat geklungeld in huis.
Ik moest nog een plakrand van plakband wat op de vloer heeft gezeten voor de slaapkamers verwijderen, dus ik moest toch op ''jacht'' in de kelder naar iets van wasbenzine of terpentine...van de ene ruimte naar de andere, van de ene kast naar de andere, totdat ik in de houtruimte kwam
?!?! >!&%§$%&/()<  (ik vertaal het maar even zo, wat ik uitkraamde :-) )
We hebben een nieuwe douche!! Aan het plafond van de kelder, hangen de verwarmingsleidingen en het water sproeit ergens uit! Er stond een grote plas water op de vloer, het liep van de muur naar beneden, over een deel van het laatste hout in de kelder, over Eriks eigen euh...bende...ik ging op zoek naar waar het vandaan kwam en had het lek snel gevonden! Waar Erik gisterenavond, na een opmerking van mij, nog opperde dat in de kelder alles ''pipifein'' dichtgesoldeerd was, bleek het dus niet zo ''pipifein'' dicht te zijn!! Argh, emmers gezocht en gevonden en eronder gezet, maar ja, dit kan niet een hele dag zo doorgaan! Het is weliswaar geen enorm lek, maar wel genoeg om het niet zo te laten. Ik deed Erik een sms en vermelde vooral het woord ''pipifein''... Erik sms-te terug of ik kon bellen (ik bel namelijk gratis en Erik niet). Om het te verhelpen op dit moment, zou ik de kachel uit moeten doen en het water eraf moeten laten lopen...
tja, de kachel moet gewoon nog even een uurtje aanblijven en dan mag die wel uit, dat doe ik altijd rond de middag, want dan hebben we de eerste uren ook geen kachel meer nodig, zo warm is het wel! Maar het water eraf laten lopen...hoe? Ik kreeg uitleg aan de telefoon, waar ik de slang vandaan kon halen, waar ik de slang aan moet koppelen en welk kraantje ik moet openen, want geloof mij, in de Heizraum bestaat alles uit hendels, knopjes en kraantjes! Inmiddels heb ik de slang dan ook aangekoppeld en als ik straks de kachel uit doe, laat ik het water eraf lopen...ach, heb ik ook weer wat geleerd! En zo kan Erik namelijk gelijk het soldeerwerk een keer overdoen, als hij uit zijn werk komt en dan begint het ritueel weer van voor af aan...het water er weer op en ontluchten...en vooral hopen dat het dan wel goed dicht zit, maar ik denk dat Erik zichzelf nu wel ietsje beter controleert :-)

1 opmerking:

huis tjokvol zei

oeps,maar gelukkig zag je het op tijd.
ik vind het ook zo heerlijk van die was die buiten hangt,dat vind ik zo,n mooi gezicht,de kids verklaren mij voor gek als ik dat zeg hihi,maar ik ben dus niet de enigste.

gr yvonne