woensdag 7 mei 2014

Feest en huisarts

Lieve Opa en Oma, Pa en Ma,
40 jaar geleden is het alweer dat jullie getrouwd zijn!! Dat is nog eens een mijlpaal in jullie leven! Hopelijk hebben jullie vandaag een hele fijne dag gehad!


Liefs van Jordy, Luuk, Thijs, Erik en Karin

---------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig kunnen wij ook uitgebreid het feest vieren met mijn ouders :-) zelfs in luxe, want ze komen gewoon naar ons toe! Fijn hoor!!

Inmiddels ben ik gisteren met Luuk voor het eerst bij de nieuwe huisarts geweest. Van Luuk zijn we gewend, dat hij het hele jaar eigenlijk wel zakdoekjes bij de hand heeft...steeds een loopneus, steeds niezen, maar in het weekend begon hij weer een beetje te 'piepen' in zijn longen...hoesten en wel zo vaak zijn neus moeten snuiten na weer eens een niesbui, dat zijn neus inmiddels al rood en kapot is. Buiten zit alles onder het stuifmeel, overal een gele waas...dus daar zal de grootste boosdoener wel in zitten. Luuks medicijnen uit Duitsland waren inmiddels al een hele poos over de datum en wilde ik niet meer gebruiken, normaal maakt me dat niet uit, maar met medicijnen voor de longen wilde ik dat niet doen. Vandaar dat we hier langs de arts zijn gegaan, konden we gelijk even kennis maken...even...wij waren gewend bij de vorige arts, dat je geen afspraak hoefde te maken en je letterlijk een nummertje meekreeg voor in de wachtkamer. Kwam je met een kind, dan had dat voorrang op de hele rest van de wachtkamer! Hier wist ik niet hoe het zou gaan, het telefoonnummer was alleen nog maar bij de gemeente bekend, want de arts is pas maandag begonnen! Ik besloot Thijs weg te brengen en gelijk met Luuk langs de arts te lopen en afwachten wat we te horen zouden krijgen. Ik kreeg mee, dat op de maandag de computer niet had gefunctioneerd, maar dinsdag gelukkig al wel weer, maar zoals iedereen dus bij de vorige arts gewend was, kwam ook hier iedereen maar gewoon langs :-) De assistente was behoorlijk gestresst en ze verzocht iedereen de volgende keer gelieve van te voren even te bellen, ook al zou het dezelfde ochtend zijn, maar dan kon ze tenminste iets plannen...nu liep in een mum van tijd de hele wachtkamer vol!! De assistente deed verschillende pogingen of mensen misschien nog eerst een paar boodschappen te doen hadden en later terug konden komen bijvoorbeeld, maar nee... De ene mevrouw, ver de negentig gepasseerd, kwam om haar suiker te laten prikken en was dus nog nuchter...zij mocht natuurlijk voor, de andere persoon had wel gebeld en een tijd meegekregen en was ook echt op die tijd aan de beurt, maar de rest van de wachtkamer...het was chaos! De dokter stoorde zich er gelukkig niet aan en nam gewoon zijn tijd voor iedereen! In gesprek in de wachtkamer waren eigenlijk alle mensen het erover eens, de volgende keer maken we een afspraak! Hahaha, eenduidig! Maar ik wilde niet weggaan met Luuk en besloot daarom ook maar gewoon geduldig te zijn en te wachten...en te wachten...en nog eens te wachten...een uur en drie kwartier later waren we dan toch aan de beurt!
De dokter is een enorm grote man, vrij gezet, rustig, een jaar of veertig en nam inderdaad zijn tijd! Ik deed het verhaal voor Luuk, hij typte mee, ik gaf Luuk zijn oude medicijnen (een discus inhalator), hij zocht een soortgelijke nieuwe ervan in de computer, kon het niet vinden en belde met de apotheek en toen had hij de juiste te pakken. Hij luisterde naar Luuk zijn longen, maar die klonken gelukkig nog goed. We konden weer gaan, met een paar instructies over wanneer we toch terug zouden moeten komen en eventuele volgende stappen die genomen zouden kunnen worden.
Erik mag straks de dokter ontmoeten, want ik heb gelijk een afspraak voor Erik gemaakt! Erik is ook zo goed als door al zijn medicijnen heen, het gaat al wel ietsje beter inmiddels, maar nog lang niet goed.





Geen opmerkingen: