zondag 29 juni 2014

Heg, tuin en stenen

Een druilerige zondag vandaag en dat terwijl de dag zo goed met de zon begon! Jammer, maar ja, er moest nog wel even de handen uit de mouwen gestoken worden! De oude heg moest nog worden afgevoerd... hahaha, een voorzichtige schatting een poosje geleden was twee volle aanhangers...het zijn er uiteindelijk vijf volgepropte aanhangers geworden!! Erik heeft er tussendoor steeds op gesprongen om maar meer in de aanhanger te kunnen krijgen en een paar aanhangers zijn een meterhoog opgestapeld, sjorbanden erom heen...maar goed, wij zijn ervan af! De oude heg is compleet afgevoerd en ik heb gelijk alles met de bladhark opgeharkt, nu kan het gras er weer doorkomen. Een heel deel hebben we in de regen gedaan vandaag...en dan dus een heg die een heel winter al heeft gelegen en deels is gaan rotten...wat een heerlijk vies werkje was het dan ook! Erik en ik zijn inmiddels gedoucht en weer schoon nu :-)


Vrijdagmiddag ben ik naar Villach gegaan, boodschappen gedaan, tuintafels gekeken en voor de heren wat nieuw ondergoed en sokken gekocht. Ook heb ik een extra folderstandaard gekocht, want de huidige in het appartement puilde helemaal uit! Nu is alles weer netjes en overzichtelijk!
Erik heeft op deze vrijdagmiddag de schutting verder afgemaakt! Nou ja, de drie gekochte delen die we hadden dan, de andere lage delen moeten nog gekocht worden.

Zaterdag is Erik begonnen met de stenenrand voor de ren die nog gelegd moest worden en ik heb mij ontfermd over de tuin bij de voordeur en de rotstuin, alles daar is weer onkruidvrij!


Na de middag hebben we het worteldoek neergelegd en konden de stenen uitgezocht worden achter het huis...en dus maar sjouwen met emmers vol stenen...heftig karwei, maar met een superresultaat!


Luuk heeft zich zowel vrijdag als zaterdag super vermaakt met zijn vriendje, vandaar dat ik aan het einde van de zaterdagmiddag een telefoontje kreeg, of Luuk mocht blijven slapen! Ja hoor, Luuk en zijn vriendje kwamen nog even langs om wat spullen op te halen en vervolgens waren ze weer verdwenen. De zus van het vriendje, een meisje waar Jordy goed mee kan spelen, is veelal bij ons geweest en zo heeft een ieder zich goed kunnen vermaken, want Thijs mocht steeds met hen meespelen...

Vandaag na de middag kwam Luuk weer thuis en is nu heerlijk moe...Erik en ik waren rond half drie klaar met het afvoeren van de heg, hebben gedoucht en daarna hebben we een lekkere Jause klaargemaakt en nu, nu regent het alweer buiten, de heren doen een spelletje aan tafel en ik schrijf dus...
Het was dan wel een vol weekend, maar het mooie is wel, dat alles wat we gedaan hebben, een zichtbaar resultaat heeft!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo zwoegers,de rotzooi van de heg mooi weg,de konijnen een geweldig huis net zoals jullie en de kids zich goed vermaakt.Groeten (O)pa en(O)ma