vrijdag 4 juli 2014

Vakantie

Joehoe vakantie!! Nou ja, de jongens hebben nu allemaal vakantie dan, Erik moet nog twee weken werken.
Jordy en Luuk hadden vandaag maar twee lesuurtjes waarin ze spelletjes mee mochten nemen en aan het einde hebben ze het Zeugnis gekregen en konden ze naar huis! Zowel Jordy als Luuk hebben een supergoed Zeugnis! Wauw zeg, ik was min of meer wel verbaasd eigenlijk, beide hebben zich op iets verbeterd, Jordy zelfs op twee vakken! Trots! Beide hebben nu dan ook echt wel een vakantie verdiend :-). Gisteren heb ik mij al met Jordy en Luuk aan tafel gezet en hebben we alle schrijfspullen doorgelopen. Alle potloden aangeslepen, stiften gecontroleerd, daar waar nieuw nodig was, vervangen. Faulenzer en Federpinal (twee verschillende soorten etui's) uitgemest en schoongemaakt, tassen op de kop, stofzuiger erdoor...een lijst gemaakt met ontbrekende spullen en vervolgens de spullen allemaal naar de zolder!

Vanmorgen heb ik nog van alles gedaan, om 9.00u had ik de Kuchen voor onze gasten ( :-) ) al klaar, ik heb de stofzuiger en de stofdoek door ons huis gehaald, twee wassen gedraaid en weggewerkt, samen met Thijs boodschappen gedaan, de kelder opgeruimd en uitgeveegd en de laatste schoolspullen van de jongens allemaal naar de zolder gedaan! Tussendoor nog even zo'n tuinkussenbox in elkaar gezet en op de plek gezet.
Erik heeft gisteren het hekwerk bijna klaar gekregen, morgen moet het laatste deel vastgemaakt worden, maar daarvoor moet dus een stuk conifeer weg. Vandaag heeft Erik het gras gemaaid. Het was weer flink gegroeid, ook de kanten moesten weer gemaaid worden en de beide Hügels, maar dat is niet helemaal klaar. Het weiland en de grote Hügel moeten morgen nog. Het grasmaaien kost gewoon flink wat uren tijd! Thijs en ik hebben de Hügel die Erik wel gedaan heeft, met de bladhark afgeharkt en ik heb de tuin nog weer geharkt en alles geveegd.
Al met al is het zo de laatste weken toch nog flink veel werk geweest wat er verricht is...het is goed om af en toe een stok achter de deur te hebben, maar het is ook wel weer fijn dat het werk gedaan is, wat op de planning stond...dat Hollandse (moet af) hè... :-) Vanaf nu geen grote klussen meer op de planning, ook Erik is namelijk wel aan vakantie toe!

1 opmerking:

huis tjokvol zei

joehoe hier hebben de kids ook vakantie,wel lekker he om even niet zo op de tijd te moeten letten,wij zitten in een erge troep maar jij heb het goed voor elkaar hoor,geniet ervan in dat mooie land

liefs yvonne