maandag 16 juni 2014

Huidarts

Vanmorgen zijn Erik en ik beide bij de huidarts geweest. De man heeft gekeken en de moedervlek op mijn rug die pas geleden begon te jeuken en die ik per ongeluk kapot gekrabd heb, die wordt weggehaald, samen met nog eentje op mijn rug meer. Die twee vond de huisarts niet verstandig om te laten zitten. De ene die ik kapot gekrabd had, die is al wel weer geheeld en ziet er weer uit zoals ervoor, maar het hoort niet te. De moedervlekken bij Erik zien er niet verontrustend uit, dus dat is mooi!
De huidarts raadde mij aan om een volledige moedervlekken-scan te laten maken...het is iets vrij moderns en net vernieuwd, zo wordt elke moedervlek op je lichaam (en dat zijn er bij mij best heel veel) gescand en in kaart gebracht. Je moet die scan dan elk jaar opnieuw laten doen en zo kan elke verandering in een moedervlek direct in kaart gebracht worden, net als dat je er bijvoorbeeld opeens veel nieuwe moedervlekken bij krijgt, alles komt in kaart...want voor mij zou de kans op een melanoom (vorm van huidkanker) aanzienlijk groter zijn door de hoeveelheid moedervlekken.
Zo'n scan moet je alleen wel zelf betalen...en dat dus jaarlijks...ik heb met de verzekering al gebeld en het wordt alleen vergoed, als er daadwerkelijk een ''verdacht'' is op iets, dus als de scan wordt voorgeschreven. Ik heb daarop de huidarts weer gebeld en de vraag neergelegd, ik kan later terugbellen, want de assistente zal overleggen met de arts zelf, maar ik kon er beter maar niet vanuit gaan, dat ik zo'n briefje krijg... maar eens zien.
De twee moedervlekken die ik weg moet laten halen, dat kan op korte termijn, maar ik zit er niet op te wachten, dat ik er in de zomervakantie mee rondloop, want er komen hechtingen in die twee weken moeten blijven zitten! Ik heb dus gevraagd of ik het na de (kinder)vakantie mag laten doen en dat is geen probleem. Ik ga ervoor om het dan ergens in september te laten weghalen.

2 opmerkingen:

huis tjokvol zei

wat goed zeg dat je het laat weg halen,ja zo,n scan zal wel heel wat kosten,hopen maar dat je het vergoed krijgt.

Aritha V. zei

Hou het goed in de gaten, die moedervlekken. Doen wij hier ook. gewoon weg laten halen, ja. Ik ga je volgen want je blog is er leuk.

Ik zet even een adresje van mijn andere blog erbij, zodat je kunt kiezen of je één van de twee van mij wilt volgen.

http://arithavermeulen.blogspot.nl/