zondag 3 juli 2011

Ski-gebieden, kerk en visjes

Gisteren weer een beetje informatie vergaard. Aangezien het ons in de toekomst erg mooi lijkt om iets als een eigen B&B of appartementje te runnen, is het wel handig dat je in een omgeving zit waar er zowel in de zomer als winter iets te beleven is. Er hoeft echt geen heel scala aan 'bezienswaardigheden' of musea om de hoek te liggen, maar in de zomer kun je je heel goed vermaken met wandelen, klimmen, zwemmen en dat soort dingen. In de winter is dit iets anders, dan zullen er volgens mij vooral mensen naar Oostenrijk komen voor de sneeuw...Tirol is natuurlijk o.a. bekend als een 'ski-Bundesland', maar Karinthie toch iets minder, maar....ik weet dàt je er kunt skieen en ik weet ook wel een aantal plekken waar dit kan, maar lang niet alle plekken! Vandaar dat ik even gegoogled heb en echt waar, ik werd aangenaam verrast door het aantal ski-gebieden! Natuurlijk zijn er ook een paar hele kleintjes bij met 'wel' een hele kilometer piste, hihi, maar daar gaat het natuurlijk niet om, je kùnt er skieen!! Bij mijn 'zoektocht' trof ik maar liefst 26 ski-gebieden aan!!! De kilometers piste per gebied varieeren van 1 tot 111 km ski-piste!
Nou ja, het is wel handig om te weten waar ze liggen natuurlijk, dus...het is toegevoegd aan mijn bestandje!

Vanmorgen heeft Luuk een voordracht gedaan, met zijn eigen en andere Kindergartens, in de kerk. Er was het afscheid van de Schuki's (kids die het laatste Kindergartenjaar gehad hebben). Luuk moest een stukje voordragen en hij deed het geweldig! Mijn ouders zijn ook geweest om te kijken, erg leuk!

Op dit moment zijn de Jordy, Luuk en Thijs samen met Erik visjes en kikkers aan het vangen...vrijdag hebben we namelijk schepnetjes gekocht en die moeten even uitgeprobeerd worden! Ben benieuwd of ze nog iets gevangen hebben! Daarover morgen meer!

Geen opmerkingen: