zondag 21 augustus 2011

Bruiloft en de balans

Gisteravond een heel gezellige bruiloft gehad. Mijn nichtje is getrouwd! De zaal was goed vol en dan met name de dansvloer! Goed teken lijkt mij! Ben ik misschien toch weer een paar calorien kwijt geraakt...hihihi!!
De kids hebben bij Eriks ouders geslapen, die liggen op dit moment, totaal kapot in bed....en oei, zonder hun lievelingsknuffels, die liggen nog bij Eriks ouders thuis....Jordy heeft even een flink tranendal laten zien, vooral omdat hij zo moe was, maar volgens hem omdat hij zijn koetje zo mist! Thijs hoort Jordy hierom huilen en hij doet vrolijk mee: boehoehoe....mijn pop.....(euh ja, Thijs heeft een pop met knalroze pakje....), maar....ze hebben volgens mij vervolgens nog geen twee minuten wakker gelegen, terwijl ze er al vóór zeven uur in lagen!!

Zo, net even de balans opgemaakt van het dagje Trödelmarkt! Ik moet zeggen, het is niet slecht gegaan! De kids hebben er een flinke spaarcent bij in de spaarpotten! Veel verkocht en ook wel redelijk wat weer mee naar huis genomen....en ik dacht dat er niet  zoveel was om te verkopen, maar ja, als je één keer aan het trekken bent in de spullen, komt er steeds weer meer tevoorschijn. Het begon vanmorgen best lekker, we waren er om 8.00u (ja, echt waar, nadat we om 02.00u in bed lagen...), we konden gewoon zonder jack de spullen uitstallen en de eerste spullen werden ook al verkocht, door de opkopers. Tegen 10.00u begon het te betrekken en vervolgens begon het te regenen....shit! Wij zaten aan de zijkant van een winkel, onder een overkapping van het dak, maar die was niet groot genoeg om alles droog te laten. Erik was inmiddels al even naar huis gereden om een stuk blank zeil op te halen, wat we eroverheen zouden kunnen leggen, maar toen Erik terug kwam, was het weer droog. Aangezien zowel links als rechts van mij, mensen de boel weer inpakten wegens de regen (watjes), konden wij mooi de spullen in de breedte uitstallen, onder de overkapping!
Tegen 11.15u brachten Eriks ouders de kids bij ons. Ze hebben nog een kop koffie gedronken en zijn nog even gebleven, ik ben in tussentijd even naar huis gegaan en toen ik terug was, zijn Eriks ouders naar huis gegaan en is Erik met de kids naar het voetbalveld gegaan. Vanaf een uur of 13.00u heb ik er dus alleen gezeten. De zon begon inmiddels flink te branden en het was echt vreselijk warm/benauwd, maar ja, wel volhouden natuurlijk, het is voor de kids!! Uiteindelijk, tegen 15.30u (toen de lucht flink begon te betrekken), heb ik langzaam aan de spullen bij elkaar gepakt. Eerst nog even de spullen op het kleed laten staan en ja hoor, daar kwamen toch nog weer mensen die erin begonnen te snuffelen en heb ik op dat moment nog weer voor €12,- verkocht! Uiteindelijk was ik om 16.30u weer thuis!

Nou, de spullen die verkocht zijn, hoeven niet meer verhuisd te worden. Een aantal dingen gaan zo de otto in en een aantal andere spullen, probeer ik nog mensen mee blij te maken, maar het gaat niet meer naar de zolder toe!

Geen opmerkingen: