vrijdag 26 augustus 2011

Stortbui en opruimen (alweer...)

Het wordt weer licht buiten! Tjonge zeg, wat was het net weer even donker en alweer een enorme stortbui is er uit de lucht gevallen, onweer erbij...en wat is het binnen nu vies warm en plakkerig. Nu schijnt het zonnetje weer en op de achtergrond hoor ik het nog onweren....raar weer.

Vandaag weer wat opgeruimd! De gangkast kon wel een opruimbeurt gebruiken, alles is nu weer netjes in de mandjes waar het hoort en er is weer wat in de otto beland. Net, tijdens de stortbui, heb ik de garage even geveegd en ook de bijkeukenkast gedeeltelijk schoongemaakt. Ik heb in de bijkeuken een gedeelte van de inbouwkast voor de schoonmaakmiddelen...dat zijn er nogal wat. Zo af en toe krijg je nog eens iets om uit te proberen, er stonden nog schoonmaakmiddelen om de 'bouwsluier' te verwijderen, impregneermiddel voor de marmervloer....ik heb gekeken wat ik nog kan gebruiken, ik heb wat weggesmeten en ik heb een hele (verhuis)doos volgepakt met middelen en doeken, die ik voorlopig toch niet nodig heb. Die doos mag Erik straks even naar zolder brengen (is mij net te zwaar geworden). De kast heb ik meteen schoongemaakt en het spul wat ik nog gebruik, staat er weer in!
De kids hebben in deze tijd 'Toy Story' gekeken, het was toch geen weer om buiten te spelen en ik had ze vanmorgen al beloofd dat ze vanmiddag een film mochten kijken, ze zijn alledrie, zo aan het eind van de week, helemaal kapot. Dit was voor hun de eerste volle schoolweek...dat hakt er best wel weer in!

Morgen komen de kopers weer even langs om de spullen, die wij ter overname aan hebben geboden, goed te bekijken, daar was het uiteindelijk woensdag wat laat voor en ook al donker. Ik ben benieuwd of we ze nog iets kunnen slijten...al verwacht ik er niet heel veel van.

Vanavond gaan Erik en ik naar de mensen die ons het huis verhuren. Ik heb de huurcontracten klaar liggen, die zullen we doornemen en uiteindelijk tekenen! Ben benieuwd hoe het zal zijn bij de mensen thuis, zal het wat ongemakkelijk voelen of juist niet...ik heb ze al wel gesproken en gezien en haar heb ik natuurlijk op de school van Jordy al wel eerder gezien, maar toen nog niet gesproken. We zullen het merken vanavond!

Geen opmerkingen: