donderdag 25 augustus 2011

Loohuis Keukens Weerselo

Gisteravond zijn dus de kopers van ons huis geweest en het was heel gezellig! Een heel leuk stel, spontaan en gezellig. Gek is dat hoor, ik stond met haar in de keuken en ze vroeg een aantal dingen over het apparatuur, ik heb haar dingen verteld en uitgelegd...over mijn eigen keuken. Ik heb haar de boekjes met gebruiksaanwijzingen (die ik nog van een aantal zaken had) laten zien, ze keek naar de dimverlichting, de kookplaat, combi-magnetron, vaatwasser en ze was in elk geval helemaal blij. We hebben de hele avond lekker buiten gezeten en ook daar waren ze helemaal gelukkig met de rust die er hier is. Erik heeft over allerlei bouwkundige dingen gekletst met hem en we wilden eigenlijk allemaal wel weten hoe het gaat met bijvoorbeeld het gas, water en stroom en met de 'Grundsteuer' aan de Stadt Bad Bentheim, zouden die dingen schriftelijk moeten, komt er iemand langs? Het was wel leuk om te horen dat zij nu al die papierhandel hebben, die wij 10 jaar geleden hebben gehad!

Vanmorgen heb ik de telefoon maar eens gepakt en heb gebeld met een aantal instanties. Gelukkig kan er een heleboel telefonisch, zoals het gas, water en stroom. We kunnen straks gewoon de meterstanden telefonisch doorgeven en dan wordt de rest geregeld! De Stadt Bad Bentheim gaf nog een tip mee, ze zei mij dat de kopers vóór de sleuteloverdracht een 'Übernahme erklärung' moeten ondertekenen, doen ze dit niet, dan moeten we geen sleutel afgeven...want dan zou het betekenen dat wij de gemeentelijke kosten moeten doorbetalen en dat kan wel tot een jaar of langer duren! Ze zei er wel bij dat het eigenlijk in 99% van de gevallen nooit een probleem is, maar je weet maar nooit.

Tevens heb ik ook nog met Loohuis in Weerselo gebeld, daar komt onze keuken en badkamer weg. Wij hebben inmiddels voor de derde keer het probleem met de keukenkastdeurtjes, de folielaag laat los... De eerste keer gebeurde dit bij drie deurtjes en toen viel het nog binnen de garantie. De tweede keer viel het nèt buiten de garantie. Ze hebben toen het materiaal vergoed, maar eigenlijk hadden we toen wel de plaatsingskosten moeten betalen, Erik heeft toen de deurtjes gewoon opgehaald en zelf vervangen. Ongeveer twee jaar geleden zagen we de volgende kastfrontjes opbollen...toen waren we het eigenlijk zat en aangezien wij korte tijd daarna met onze plannen in ons hoofd zaten, hebben we de frontjes even gelaten voor wat ze waren. Toen wij in mei de makelaar hier hadden, heb ik gevraagd wat we met de deurtjes aanmoesten: vervangen of niet. Hij zei dat we het gewoon zo moesten laten, ze zouden het met bezichtigingen vermelden. Het zou namelijk maar zo kunnen, dat de kopers de keuken er toch uitgooien en er een nieuwe inzetten! Onze kopers willen de keuken graag behouden en ik heb gisteravond voorgesteld, dat ik wel een offerte op wil vragen voor het vernieuwen van de frontjes, dat aanbod namen ze graag aan. (vooral ook natuurlijk omdat zij geen Nederlands kunnen...).
Loohuis heeft het genoteerd en ik word teruggebeld over wanneer er iemand langskomt. Ik ben heel benieuwd wat ze zullen zeggen, het gaat inmiddels namelijk om 10 fronten!!!!

Gisteren ben ik ook nog bij de bank geweest om weer het één en ander te bespreken en na te vragen, daar ben ik dus ook weer wat wijzer geworden...ach en zo wordt het langzaam aan toch echt wel heel erg echt...

Vandaag is ons nichtje jarig en daar gaan we vanmiddag dus even gezellig naar toe!

Geen opmerkingen: