maandag 29 augustus 2011

Nieuw bed voor Thijs!

Kijk, dit is het nieuwe bed van Thijs!!!! Erik heeft het gisteren, samen met de kids, in Enschede opgehaald en bij thuiskomst heb ik het schoongemaakt en het is al in elkaar gezet!! Thijs is helemaal blij met het stoere bed en wij natuurlijk ook! Het is namelijk echt exact hetzelfde bed wat ik op een site had gezien!

Zo, alweer even aan het rommelen geweest! Hahaha, daar komt voorlopig denk ik ook geen eind aan! Ik ben de kasten van de jongens even doorgeneusd. Ook heb ik de kleding, voornamelijk winterspullen, van zolder er bij genomen en uitgezocht. Ze hebben alledrie een stapel kleding klaarliggen, wat gepast moet worden en bij elkaar heb ik een flinke vuiniszak vol voor het goede doel klaarstaan! Ik stop op dit moment alle kleding bij in de kasten, ook alle winterspullen, zodat ik, als de kasten leeg moeten, per kind alle kleding bij elkaar heb. Zo heb ik ook weer even een overzicht van wat er nog aangeschaft moet worden.

De oude kledingkast op zolder is voornamelijk nog gevuld met dekbedden. De voorraad met handdoeken die ik daar heb liggen (zowel nieuwe, als oude grote badhanddoeken), heb ik in een grote weekendtas gestopt. De winterjassen en sjaals/mutsen/handschoenen, die heb ik in drie kratten al bij de verhuisspullen gezet. Heerlijk voelt dat hoor, alweer wat opgeruimd!

Voordat ik zometeen de jongens ophaal, ga ik even langs de bank: het getekende huurcontract afgeven! Tevens ook even informeren naar de mogelijkheden voor het betalen van de borg. Je hoeft hier namelijk geen borg contant af te geven of per bankrekening over te maken, daar zijn andere manieren voor. De ene manier kost geld (ze plukken dacht ik al genoeg van ons...), maar nu kreeg ik van de verhuurders de tip om naar de naastgelegen bank te gaan, daar hebben ze nog een metode in de vorm van een spaarboekje. We mogen dit spaarboekje gewoon op onze naam zetten, zo levert de borg ook nog wat rente op! Mocht de borg aan het eind voor een gedeelte nodig zijn, dan moeten beide partijen toestemming geven/vragen om een deel over te maken naar de verhuurders. Heb je de borg niet nodig, vervalt het spaarboekje op het einde en wordt het geld weer gewoon op de lopende rekening gestort.  Het maakt niet uit hoe lang dit spaarboekje moet lopen! Nou ja, daar ga ik straks dus ook even naar informeren! (of het allemaal nog steeds zo gaat, zoals de verhuurders mij uitgelegd hebben...)

Geen opmerkingen: